پاسخ روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به اخبار کذب و مجعول در برخی رسانه ها

در پی انتشار خبرهایی مجعول و برخاسته از تخیلات نویسنده در برخی رسانه ها علیه دانشگاه آزاداسلامی، روابط عمومی این دانشگاه در دو اطلاعیه جداگانه نسبت به تنویر افکار عمومی و ارائه پاسخ به این اخبار اقدام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، شایان ذکر است، بر اساس پاسخ روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات حقوقی در خصوص انتشار این اکاذیب و افتراها در دست اقدام است.

متن این دو جوابیه به شرح زیر است:

خبرگزاری محترم تسنیم، پیرو انتشار خبری کذب و مجعول تحت عنوان " در دانشگاه آزاد چه خبر است؟ / سرمایه گذاری میلیاردی شخصی با پول دانشجویان" مورخ 28/1/1396 با شناسه خبری 1381486، خواهشمند است بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران نسبت به درج مطالب زیر در خروجی آن خبرگزاری اقدام فرمائید.

وقتی توهمات و تخیلات بنیان خبرسازی تخریبی علیه دانشگاه آزاد اسلامی می شود!/ سرمایه گذاری واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق درآمد غیر شهریه ای و فعالیت های دانش بنیان بدون دخالت مدیران دانشگاه صورت می گیرد


به اطلاع مخاطبین محترم خبرگزاری تسنیم می رساند که این خبرگزاری با انتشار خبری کذب و مجعول با عنوان " در دانشگاه آزاد چه خبر است؟ / سرمایه گذاری میلیاردی شخصی با پول دانشجویان" در حالی اقدام به انتشار اکاذیب و افترا علیه دانشگاه آزاد اسلامی کرده که این خبر از اساس و پایه غلط و کذب محض است.
در حالت کلی شرکت های دانش بنیان شرکت هایی هستند که مطابق قانون می توانند با حمایت دانشگاه ها به منظور تجاری سازی ایده ها و محصولات دانش بنیان اقدام کنند بر همین اساس در زمینه علوم دارویی نیز واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری بنیاد برکت که وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) است طرحی را تهیه کرده بود که در شورای امور اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی مطرح و مقرر شد بر اساس بررسی کارشناسانه این موضوع به کارگروه مربوطه ارجاع داده شود. بنابراین تاکنون هیچگونه تصمیمی در مورد تولید دارو توسط واحد علوم دارویی با بنیاد برکت اتخاذ نشده است و مبنای این خبر از اساس غلط و غیر واقعی است.
لازم به ذکر است در این خبر که در خوشبینانه ترین حالت برآمده از تخیلات و توهمات نگارنده است آورده شده که " رئیس دانشگاه آزاد بنا دارد از محل شهریه دانشجویان، سرمایه گذاری میلیاردی شخصی انجام دهد" این درحالی است که بر اساس بخشنامه ابلاغی توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به شماره 101366/10 مورخ 19/11/93 سرمایه گذاری واحدهای دانشگاهی برای تحقق درآمد غیر شهریه ای و فعالیت های دانش بنیان بدون دخالت مدیران دانشگاه صورت می گیرد.در یکی از بندهای این بخشنامه آمده است: سهامدار شدن مدیران و مسئولین و کارکنان دانشگاه در شرکت های دانش بنیان به صورت سهامدار حقیقی به مصلحت خود ایشان و دانشگاه نیست اما اعضا هیات علمی دانشگاه که مسئولیت اجرایی در دانشگاه ندارند و هم چنین فارغ التحصیلان دانشگاه می توانند در این شرکت ها سهامدار شوند.کارکنان شرکت های دانش بنیان هیچگونه ارتباط اداری و استخدامی با واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی نداشته و دانشگاه نسبت به آنان تعهدی مالی، اداری و استخدامی و سایر تعهدات حقوقی را به هیچ وجه ندارد.
دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه نشر اکاذیب، توهین، افترا و درج این مطلب خلاف واقع برای چندمین بار از این خبرگزاری طرح شکایت کرده که نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در جوابیه دیگر دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

سایت محترم خبری خبرنامه دانشجویان ایران، پیرو انتشار گزارشی تحت عنوان « مناقصه صوری مسئولان دانشگاه آزاد برای هتل مجلل فرهیختگان؟ » مورخ 27/1/1396 با شناسه خبری 232727، دستور فرمایید براساس ماده 23 قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران با تیتر موردنظر دانشگاه در همان محل انتشار خبر اصلی درج شود.
جهت تنویر افکار عمومی و مخاطبین محترم خبرنامه دانشجویان ایران این نکات قابل ملاحظه است:

وقتی توهمات تبدیل به سوژه تخریب می شود

انتشار گزارشی مجعول در رابطه با واگذاری هتل فریختگان در برخی رسانه ها در آستانه انتخابات در حالی صورت می گیرد که تهیه کنندگان متن مذکور در حالی براساس توهمات خود اقدام به نشر اکاذیب و افترا علیه دانشگاه آزاد اسلامی کرده اند که حتی در همین متن نیز به بی اساس بودن ادعاهای خود اذعان کرده و قید برگزاری مناقصه را اعلام کرده اند و بازهم مدعی عدم رعایت تشریفات قانونی شده اند، از این برادران باید پرسید که آیا برگزاری مناقصه رسمی وبا درج آگهی در مطبوعات، بالاترین تشریفات قانونی نیست؟
به اطلاع مخاطبان محترم این سایت می رساند، برای فراخوان سرمایه گذار جهت تجهیز و بهره برداری از هتل فرهیختگان که با موافقت اصولی سازمان میراث فرهنگی وگردشگری جهت تامین فضای میزبانی گردشگری احداث گردیده است در سه نوبت آگهی مطبوعاتی منتشر گردیده است. در سال گذشته، سرمایه گذار با رعایت تشریفات قانونی به دانشگاه معرفی گردید.
با تصمیم مدیریت واحد علوم وتحقیقات، این هتل جهت کاربری اقامتی و اداری مورد نیاز داخلی دانشگاه در حال استفاده می باشد.
بخشی از واحدهای اداری دانشگاه که بصورت موقت در هتل فرهیختگان اقامت داشتند با تکمیل ساختمان آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال گذشته به این ساختمان منتقل گردیده اند واین ساختمان توسط ریاست محترم هیات موسس دانشگاه جناب آقای دکتر ولایتی افتتاح گردید.
گزارش مذکور مصداق ضرب المثل "خسن وخسین هرسه دختران معاویه اند" است ، نه واگذاری صورت گرفته ، نه مناقصه صوری ونه قرار است هتل فرهیختگان واگذار گردد."
با این حال امید داریم این رسانه بیش از پیش در جهت اطلاع رسانی صحیح و حرفه ای مبادرت ورزد و اخلاق حرفه ای را سرلوحه کار خود قرار دهد.

دریافت و انتشار:آخوندی

200

کد خبر: 759069

وب گردی

وب گردی