برگزاری همایش پدران سمایی در دبیرستان دخترانه دوره اول سما لاهیجان

دبیرستان دخترانه دور اول سما لاهیجان به برکت و میمنت ایام رجب و میلاد امیر المومنین (ع) و روز پدر ، اقدام به برگزاری همایشی با عنوان «پدران سمایی» با حضور اولیای دانش آموزان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این همایش که مسوولین سما لاهیجان نیز حضور داشتند ملیحه خوب مهر مشاور مدرسه در مورد نقش ارزنده پدران در تربیت فرزندان از دیدگاه روانشناسی به تفصیل سخن گفت.
خوب مهر دخالت پدر در تربیت فرزندان را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: «دخالت پدر در تربیت فرزندان یک اصل بدیهی بوده و مورد تایید روانشناسان می باشد زیرا این امر موجب رشد همه جانبه فرزندان می شود و باعث می شود که فرزندان با اعتماد به نفس بیشتری مسائل و مشکلات خود را با خانواده در میان بگذارند و در ثانی افراد موفقی در جامعه باشند».
وی در ادامه به آسیب شناسی نقش مخرب القای برخی باور های غلط در دنیای مدرنیته جدید پرداخت و ذکر کرد:« پدران در اینگونه از منش ها، نقش نان آور(مقتدر دوراز دسترس) را ایفا می کنند و فقط گاهی برای حل و فصل دعواها بین مادر و فرزند نقش مداخله گر را دارند و برای اینکه این باور غلط را از ذهن جامعه دور کنیم باید نقش اصلی پدر که «مدیریت درست خانواده» ، «تاثیرگذاری منطقی بر خانواده» و «هدایت فرزندان به سمت اهداف متعالی» است را به درستی تبیین کنیم.»
وی نقش پدر در تربیت فرزندان را یگانه دانست و ذکر کرد:« همسویی پدر با مادر در سبک فرزندپروری بهترین شیوه تربیتی می باشد».
خوب مهر همچنین در سخنانش در مورد «نقش پدر در اضطراب فرزندان»، «نقش پدر در احساس امنیت کودک»، «نقش پدر در عزت نفس کودک»، «نقش پدر در یادگیری رفتار» و.... سخنانی همراه با ارائه راهکار برای حل تعارضات و مشکلات مطرح کرد.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 759121

وب گردی

وب گردی