شورای حقوق بشر سازمان ملل به رسالت ذاتی خود عمل کند

فراکسیون حقوق بشر مجلس در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی اخیر به مردم فوعه و کفریا خواستار عمل کردن شورای حقوق بشر سازمان ملل به رسالت ذاتی خود شد.

به گزارش ایسکانیوز، فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی به ریاست ابوالفضل ابوترابی، در محکومیت حمله تروریستی به مردم مظلوم فوعه و کفریا بیانیه ای صادر کرد. این بیانیه به شرح زیر است:

طی روزهای اخیر جنایت دیگری از گروه‌های تکفیری موردحمایت غرب و آمریکا رخ داد که تلنگر قابل‌تأملی برای همه مردم آزادیخواه جهان و البته برای دولت‌های مدعی حقوق بشر بود.

در انفجار تروریستی روز شنبه منطقه الراشدین حلب، که اتوبوس‌های حامل شهروندان آزادشده مظلوم فوعه و کفریا را هدف قرار داده بود، 126 نفر ازجمله 68 کودک کشته شدند.

تکفیری‌ها که نتوانسته بودند در سال‌های اخیر این مردم مظلوم را در سیطره تروریستی خود دربیاوردند در اقدامی ناجوانمردانه چنین حرکتی را طراحی کردند و نشان دادند که این تروریست‌ها صرفاً برای سبوعیت و اقدامات غیرانسانی تربیت‌شده‌اند و در این راستا از هیچ جنایتی مضایقه نمی‌کنند.

شکی نیست که چنین اقداماتی به پشتوانه آمریکایی‌ها و اقدام اخیر ایشان در بمباران پایگاه هوایی سوریه صورت پذیرفته است.

باعث تأسف است که در خبرها و موضع‌گیری‌های منتشرشده دراین‌باره اغلب نهادهایی که شاید این مسئله ارتباطی به آن‌ها نداشت نسبت به جنایت رخ‌داده واکنش نشان دادند، اما شورای حقوق بشر سازمان ملل که متولی پاسخگویی به افکار عمومی دنیا در چنین موضوعاتی است، مهر سکوب بر دهانش بسته و مانند دوره‌های قبل، با سکوتش دلگرمی‌ای برای تروریست‌ها ایجاد نمود.

فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، ضمن محکومیت این اقدام، به مجامع بین‌المللی خصوصاً شورای حقوق بشر سازمان ملل متذکر می‌شود که اجازه ندهد تا دلارهای سعودی بیش از این به مفتضح شدن این نهاد در نزد افکار عمومی دنیا نیفزاید و در این نهاد به رسالت ذاتی‌اش که دفاع همه‌جانبه از حقوق بشر است برگردد و عمل کند.

ابوالفضل ابوترابی

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 759242

وب گردی

وب گردی