برگزاری ششمین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان در سنندج

واحد سنندج در ابتدای خرداد ماه 96 میزبان فعالان حوزه رباتیک کشور است.

دکتر گوران حسنی فرد، دبیر کمیته اجرایی ششمین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: فناوری رباتیک در آینده نه چندان دور، یکی از صنایع برتر در دنیای واقعی خواهد شد و انتظار می رود کاربرد رباتیک از محدوده کارخانجات و صنعت فراتر رفته و در کنار انسانها به سایر کاربردهای روزمره تسری پیدا کند و از همین رو لزوم توجه بیشتر جوامع دانشگاهی و پژوهشگران به این امر مهم به شدت احساس می شود.
حسنی فرد گفت: در همین راستا و با هدف ایفای نقش مؤثر در پیشبرد این حوزه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج مفتخر است پس از برگزاری موفق مسابقات پیشین طی در پنج دوره، اکنون با رویکردی متفاوت و به منظور کاربردی نمودن و تجاری سازی رباتها، در چهار لیگ صنعتی، نمایشگاهی، پرنده و جنگجو ششمین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان را در تاریخ 2 و 3 خرداد ماه ١٣٩٦ برگزار کند.
وی افزود: با توجه به اینکه در این مسابقات سعی شده است حامیان مرتبط با لیگها و با هدف ارتباط با صنعت جذب شوند، تلاش بر این است که از ایده های برتر و خلاقانه و تیمهای موفق حمایت کنیم.
دبیر کمیته اجرایی این مسابقات تأکید داشت که تمامی قوانین لیگها براساس استاندارهای جهانی تدوین شده و سعی شده است کمیته علمی و هیأت داوران از اساتید مجرب و افراد صاحب نظر انتخاب شوند و در مقایسه با دوره های پیشین، با توجه به نیاز صنعت و کارخانجات ، لیگ صنعتی به لیگهای مسابقات اضافه شده است که می تواند مورد توجه اهل صنعت کشور قرار گیرد.
وی گفت : در لیگ نمایشگاهی که به نظر بنده مهمترین لیگ مسابقات می باشد، ایده های جدید و نوآورانه در هر زمینه ای به نمایش گذاشته می شود و ایده های برتر و خلاقانه با هدف تجاری سازی و در نتیجه معرفی آنها به مراکز رشد انتخاب خواهند شد. در لیگ پرنده نیز می توان با کاربردی کردن رباتهای پرنده با توجه به جذب حامیان مرتبط و حمایت آنان براساس نیازها و سفارشاتی سازمانی می تواند فرصت مناسبی برای تیمهای شرکت ایجاد کرد و در لیگ جنگجو نیز رویارویی رباتهای جنگجو می تواند بر جذابیت خاص مسابقات افزود.
حسنی فرد اهداف این مسابقات را به این صورت خلاصه کرد:
- حمایت از ایده های برتر و حرکت به سمت برگزاری مسابقات خلاقانه و ایده محور
- تلاش در رساندن دانشگاه آزاد اسلامی به جایگاه متعالی و پیشرو در حرکت علمی کشور در حوزه رباتیک
- ایجاد نشاط جمعی و افزایش روحیه رقابت و کار گروهی در بین علاقه مندان به حوزه رباتیک
- تلاش در نزدیک تر کردن صنعت و دانشگاه
دبیر کمیته اجرایی اعلام کرد: مهلت ثبت نام علاقه مندان به شرکت در این دوره از مسابقات تا ١٥ اردیبهشت ٩٦ است و به تیمهای برتر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.
وی همچنین افزود: در ششمین دوره از مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان به منظور ایجاد نشاط، تور یک روزه بازدید از هورامانات که یکی از جاذبه های توریستی و طبیعی کردستان می باشد با خدمات حمل و نقل، صبحانه و ناهار، بیمه مسؤلیت بدنی و ... گنجانده شده است.
علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به سایت مسابقات با آدرس robo6.iausdj.ac.ir یا کانال تلگرامی @iausdj_robotic مراجعه داشته باشند.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 759271

وب گردی

وب گردی