مدیر عامل جدید بانک سرمایه رسما فعالیت خود را آغاز کرد

علیرضا پویان شاد به عنوان مدیر عامل جدید بانک سرمایه در پی استعفای محمدرضا خانی از مدیر عاملی این بانک، در مراسمی با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و اعضای هیات مدیره بانک سرمایه، فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ پیش از این در نامه ای از سوی بانک مرکزی، علیرضا پویان شاد به عنوان مدیر عامل جدید بانک سرمایه معرفی شده بود.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در مراسم معارفه پویان شاد با اشاره به هجمه های اخیر علیه بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بانک سرمایه براساس قوانین بانک مرکزی فعالیت می کند و صندوق ذخیره فرهنگیان به واسطه تعدادی از شرکت های زیرمجموعه خود در این بانک سهام دار بوده و سه نفر از اعضای هیات مدیره را به بانک مرکزی پیشنهاد می کند و پس از اخذ تاییدیه، به عنوان اعضای هیات مدیره بانک معرفی می شوند.
مهدی نیکدل افزود: با این حال بانک سرمایه بر اساس قانون تجارت، یک نهاد مستقل با هیات مدیره مستقل است و صندوق ذخیره فرهنگیان به هیچ عنوان در امور بانک دخالت نمی کند اما به عنوان نماینده سهامداران عمده این بانک، فعالیت هیات مدیره را رصد کرده و از منابع سهامداران و سپرده گذاران حفاظت می کند.
وی با تاکید بر اینکه بانک سرمایه یک شخصیت مستقل است، گفت: به مدیرعامل جدید بانک سرمایه توصیه می کنم به هیچ وجه خلاف مقررات عمل نکند زیرا ما به دنبال فعالیت غیرقانونی نیستیم.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: اگر هر کسی خلاف قانون عمل کند علیه او شکایت کرده و او را دادگاهی می کنیم، بنابراین اگر مدیرعامل و هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، یا شرکت های زیرمجموعه صندوق و یا هر نهاد و یا فرد دیگر وابسته به صندوق یا بستگان آنها هر درخواستی از مدیرعامل بانک سرمایه داشتند آنها را رد کنید.
نیکدل، ضمن تشکر از پویان شاد به واسطه قبول این مسئولیت افزود: اطمینان دارم با حضور وی، ارزش سهام بانک سرمایه افزایش پیدا کرده و به جایگاه واقعی و شایسته خود خواهد رسید.
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن تقدیر از نهادهای نظارتی و امنیتی و همچنین دستگاه قضایی، یادآور شد: همان طور که تاکنون یار و یاور ما در وصول مطالبات بانک سرمایه بوده اید، تقاضا داریم تا وصول آخرین ریال از مطالبات این بانک، ما را کمک کنید.
مدیرعامل جدید بانک سرمایه نیز ضمن تشکر از اعتماد بانک مرکزی و سهامداران بانک سرمایه، گفت: از مشتریان وفاداری که برغم هجمه های مختلف همچنان به این بانک اعتماد می کنند سپاسگزاری می کنم.
علیرضا پویان شاد افزود: کارکنان متخصص و جوان این بانک مهمترین سرمایه های اجتماعی ما هستند و از آنها می خواهم که در برخورد با مشتریان بانک، اصول مشتری مداری و احترام را رعایت کنند.
علیرضا پویان شاد بیش از 40 سال سابقه فعالیت در حوزه بانکی کشور را در کارنامه خود دارد. از مهم ترین سمت های وی می توان مدیریت امور شعب بانک های سپه و پارسیان و معاونت عملیات اجرایی بانک های اقتصاد نوین و ایران زمین اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، 26 فروردین، هیات مدیره بانک سرمایه در صورت جلسه ای، علیرضا پویان شاد را به عنوان مدیر عامل جدید انتخاب و به بانک مرکزی معرفی کرده بود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402

کد خبر: 759302

وب گردی

وب گردی