پشت پرده تخریب‌های زنجیره‌ای علیه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی چیست؟

اخیرا تعدادی از رسانه‌های دلواپس به صورت زنجیره‌ای اقدام به انتشار اخبار تخریبی، مجعول و کذب علیه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران این دانشگاه کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، هر چند کذب و مجعول بودن همه این اخبار بر هر خواننده منصفی واضح است و حتی در برخی مورد (مثل ایراد اتهام سرقت خودرو و جعل پلاک آن!) خواننده را به خنده وا‌می‌دارد، اما نباید از این نکته غافل شد که این اتهام افکنی‌ها نشانه یک خط سهم‌خواهی و باج‌گیری از دانشگاه در آستانه انتخابات مهم پیش‌روست. به نظر می‌رسد افرادی که منافعی در این دانشگاه داشته‌اند یا آن را از دست داده‌اند مشی مستقل و آکادمیک حمید میرزاده را مانعی برای تحمیل افراد و اغراض سیاسی خود بر این دانشگاه می‌دانند.

این خط شبه‌ رسانه‌ای در ابتدا کوشید دانشگاه آزاد اسلامی را وارد بازی‌های انتخاباتی و جهت‌گیری‌های سیاسی کند که دراین امر ناکام ماند.

انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تایید هیات نظارت شورای نگهبان به عنوان عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات خط پایانی بر نقشه اولیه این جریان‌سازی بود. اما انتشار زنجیره‌ای چند خبر عجیب که از قضا از جذابیت رسانه‌ای هم برخوردارند و استفاده از عناوین عوام فریبانه‌ای مثل «لقمه چرب و نرم» و مانند آن در این خبرها نشان می‌دهد که ساماندهان این خط تخریبی می‌کوشند با انتشار این اخبار جعلی و ایراد افترا و تهمت به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به نوعی باج‌گیری سیاسی کنند.

تصمیم دانشگاه آزاد اسلامی در مقاومت در مقابل این خواسته‌های غیر قانونی و تن‌ ندادن مدیران آن به جهت‌گیری‌های سیاسی در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی باعث شده است تلاش‌های دامنه‌داری برای شکستن استقلال طلبی این دانشگاه و مشی آکادمیک مدیران آن که بارها مورد تشویق و تحسین ناظران واقع شده است آغاز شود. به نظر می‌آید این جریان می‌کوشد با استفاده از فقدان آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی (ره) و تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری منویات خود در دانشگاه را پیاده کند.

رابطه حسنه، علمی، قانونی و مبتنی‌بر اساسنامه رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران این دانشگاه و حمایت او و اعضای هیات امنای دانشگاه از استمرار مدیریت میرزاده نیز نقشه‌های این جریان منفعت‌طلب را چنان نقش بر آب کرده است که آنها عملا خیال‌های خام خود مبنی‌بر استفاده از فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رحمت‌الله علیه در جهت اعمال نفوذ و خارج کردن دانشگاه از مسیر علمی و وارد کردن آن به بازی‌های سیاسی را بر باد رفته می‌بینند. امری که باعث می‌شود خط رسانه‌ای این گروه با بیان اخبار مجعول و دروغ‌های خنده‌آور و مضحک نظیر استفاده از پلاک جعلی برای یک خودرو! به میدان بیاید تا رویاهای بر باد رفته خود را به حقیقت نزدیک کند. هر چند این رویه در گذشته نیز علیه دانشگاه استفاده شده است و شنیده‌ها حکایت از فشار روزافزون بر این دانشگاه برای منحرف کردن آن از رسالت اصلی یعنی آموزش و پژوهش دارد، اما باید به مغزهای متفکر این جریان هشدار داد که تخریب دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به وسعت و حجم تاثیرگذاری آن بر کشور بسیار مضر است و باج‌گیری سیاسی از یک نهاد دانشگاه در میان مدت و بلند مدت باعث آسیب دیدن روندهای صحیح علمی و آموزشی می‌شود.

نکته جالب اما شباهت عجیب این خط تخریبی با انتشار اخبار کذب و جعلی علیه دولت فعلی نظیر تعطیلی دروغین کارخانه‌ها و کتمان دستاوردهای دولت روحانی است که شائبه امتیازگیری شب انتخاباتی این جریان را تقویت می‌کند. هر چند این اخبار جعلی به طور رسمی تکذیب شده است؛ اما دانشگاه آزاد اسلامی به صورت حقوقی پیگیری قضایی این اخبار را در دستور کار خود قرار داده است.

منبع: فرهیختگان

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 759318

وب گردی

وب گردی