ترخاق: کشتی پهلوانی به نام ایران در اتحادیه جهانی ثبت شده

دبیرکل فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی گفت: کشتی پهلوانی در اختیار ایران است و به نام ایران در اتحادیه جهانی ثبت شده و در 2 سال گذشته با جهانی کردن این رشته یک خواست تاریخی را به سرعت توسعه داده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز، با تلاش‌های صورت گرفته توسط فدراسیون کشتی، "کشتی پهلوانی" به نام جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه جهانی کشتی ثبت شده و فدراسیون جهانی این رشته نیز به ریاست علیرضا حیدری قهرمان المپیک و جهان شکل گرفته است.

همچنین علیرضا حیدری بعنوان عضو کمیته کشتی‌های سنتی اتحادیه جهانی و مسئول کمیته جهانی کشتی پهلوانی فعالیت می‌کند.

سلطانعلی ترخاق، دبیرکل فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی درباره انتقاداتی که نسبت به ثبت و تاسیس فدراسیون جهانی این رشته و احتمال خارج شدن آن از دست ایران می‌شود به فارس گفت: قطعا کشتی پهلوانی با این روند بعنوان یک رشته تمام ایرانی و ثبت شده به نام ایران در دنیا، راه مناسب خود را برای حضور در المپیک دنبال می‌کند.

وی افزود: فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی بعنوان یک فدراسیون بین‌المللی زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی در راستای منافع ورزش جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند و به هیچ عنوان هیچ خطری این رشته را تهدید نمی‌کند. کشتی پهلوانی می‌تواند با حمایت اتحادیه جهانی از کشتی‌های سنتی که خواست کمیته بین‌المللی المپیک بوده است، در سال‌های آینده بعنوان یک ورزش المپیکی مطرح شود.

ترخاق در پایان گفت: کشتی پهلوانی در اختیار ایران است و به نام ایران در اتحادیه جهانی ثبت شده و ما در 2 سال گذشته با جهانی کردن این رشته یک خواست تاریخی را به سرعت توسعه داده و به لطف خدا در جایگاه کشتی‌های سنتی برتر دنیا قرا داده‌ایم. توسعه کشتی پهلوانی با قدرت از سوی فدراسیون کشتی ایران در دنیا ادامه خواهد داشت.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده: پورعرب

604

کد خبر: 759346

وب گردی

وب گردی