چین: آمریکا همچنان راه‌حل دیپلماتیک را برای مساله کره شمالی ترجیح می‌دهد

وزیر امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) خواهان برقراری آرامش در شبه جزیره کره شده و گفت، به اعتقاد وی آمریکا نیز راه حل دیپلماتیک برای مناقشه کره شمالی را ترجیح می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، اگرچه مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند گزینه حمله نظامی علیه کره شمالی روی میز است اما معتقد است که واشنگتن همچنان ترجیح می‌دهد تنش‌ها در شبه جزیره کره از طریق مذاکرات چندجانبه برطرف شود.

این اظهارات وزیر امور خارجه چین در حالی مطرح شده که یک مقام ارشد کره شمالی در واکنش به صحبت‌های اخیر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، واشنگتن را متهم کرده که دو کشور را در آستانه یک جنگ هسته‌ای قرار داده است.

وزیر امور خارجه چین ادامه داد: ما می‌دانیم که وضعیت در شبه جزیره کره متشنج است. هرچه وضعیت بیشتر متشنج شود ما احتیاج به آرامش بیشتری به منظور پیدا کردن فرصت‌ها و احتمال‌هایی برای مذاکره خواهیم داشت.

چین همچنین خواهان بازگشت به مذاکرات چند جانبه خلع سلاح کره شمالی که در سال 2009 به بن بست رسید، شده است.

در عین حال یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: چین اخیراً نشانه‌های ملموسی در زمینه همکاری با آمریکا با هدف افزایش فشار بر پیونگ یانگ از خود بروز داده است.

چند روز پیش وو داوی، مذاکره کننده هسته‌ای ارشد چین برای مساله کره شمالی در سفرش به پایتخت کره‌ جنوبی مذاکراتی را درباره سامانه دفاع موشکی آمریکا در خاک کره‌ جنوبی و اقدام‌های اخیر کره شمالی انجام داد.

با این حال کره شمالی به درخواست وو برای سفر به پیونگ یانگ جواب مثبت نداد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 759353

وب گردی

وب گردی