نحوه ارزیابی آموزشی و پژوهشی پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد

معاون پژوهشی دانشگاه با ابلاغ بخشنامه ای اعلام کرد ملاک ارزیابی پایان نامه کارشناسی ارشد به صورت کیفی بوده و در میانگین معدل کل لحاظ نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر واشقانی فراهانی گفت: در اجرای مصوبه جلسه هیات رییسه دانشگاه و با هدف افزایش کیفیت پایان نامه های کارشناسی ارشد، روش ارزیابی آموزشی و پژوهشی پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد(از ورودی نیمسال اول مهر95 به بعد) طی بخشنامه ای ابلاغ شده است.

وی در این باره افزود: درجه عالی توسط هیات داوران به پایان نامه هایی داده می شود که پذیرش یا چاپ حداقل یک مقاله مستخرج از آن در یکی از مجلات معتبر داخلی(مورد تایید وزارتین) یا بین المللی متناسب با رشته مربوط (ISI دارای ضریب تاثیر یا مجلات دانشگاه آزاد اسلامی دارای نمایه ESI یاScopus یا PubMed برای رشته های غیر علوم انسانی و هنر و علمی پژوهشی وزارتین برای رشته های علوم انسانی و هنر ارائه شود.

دکتر واشقانی گفت: همچنین «درجه بسیار خوب» توسط هیات داوران به پایان نامه هایی داده می شود که گواهی معتبر فرستادن(Submission) مقاله مستخرج از آن در یکی از مجلات معتبر داخلی (مورد تایید وزارتین) یا بین المللی متناسب با رشته مربوط ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: «سایر درجات» به پایان نامه هایی داده می شود که دارای هیچ یک از شرایط بالا نباشد.

دکتر واشقانی فراهانی درباره نحوه ارزیابی مجلات بین المللی نیز گفت: ارزیابی مجلات معتبر بین المللی باید توسط گروه آموزشی و تایید شورای پژوهش و فناوری واحد دانشگاهی انجام شود و مسئولیت اجرای درست آن برعهده معاونت پژوهش و فناوری واحد دانشگاهی است. در صورت اطمینان نیافتن از اعتبار مجله، باید از اداره کل گسترش علم و علم سنجی دانشگاه استعلام شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بدیهی است که شرایط تعیین شده در بالا یکی از معیارهای ارزیابی کیفیت پایان نامه است و افزون بر آن، باید نظر هیات داوران و استاد راهنما لحاظ شود.

وی گفت: چنانچه دانشجو پس از دفاع و پیش از صدور مدرک تحصیلی خود، گواهی معتبر پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی یا بین المللی متناسب با رشته مربوط را ارائه کند، معاونت پژوهش و فناوری واحد دانشگاهی مجاز است در صورتجلسه دفاع درجه ایشان را به یک درجه بالاتر ارتقا دهد و یک نسخه از سوابق ارتقا را به معاونت پژوهش و فناوری سازمان مرکزی ارسال کند.

ملاک ارزیابی پایان نامه کارشناسی ارشد به صورت کیفی بوده و در میانگین معدل کل لحاظ نمی شود.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 759399

وب گردی

وب گردی