ییلدیریم: همه به ویژه احزاب اپوزیسیون باید به نتایج رفراندوم پایبند باشند

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: برخی شایعاتی را درباره وجود شبه در روند رای گیری مطرح می‌کنند تا نتایج این رای گیری را زیر سوال ببرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه با اشاره به درخواست حزب مردم جمهوری‌خواه مبنی بر ابطال رفراندوم اخیر گفت: در 16 آوریل اراده مردم در صندوق‌های رای تجلی پیدا کرد و دیگر رفراندوم به پایان رسیده است. همه به خصوص مهمترین حزب اپوزیسیون ترکیه باید به نتایج رفراندم احترام بگذارند.

ییلدیریم در سخنرانی خود در میان اعضای پارلمانی حزب عدالت و توسعه گفت: بعد از رفراندوم در تاریخ سیاسی کشورمان یک صفحه جدید باز شده است. ما بر این باوریم که این صفحه جدید آینده بسیار زیبایی به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به مشارکت مردمی در رفراندوم اخیر افزود: میزان مشارکت در حد رکورد بود و با نتایجی که به دست آمد ملت و کشور ترکیه به پیروزی رسید.

ییلدیریم اضافه کرد: در این رفراندوم بازنده‌ای وجود ندارد. نه تنها کسانی که رای آری داده‌اند بلکه همان حدود 23 میلیون شهروندی که در 16 آوریل رای نه داده بودند نیز به پیروزی رسیده‌اند. در واقع دموکراسی ملت ترکیه به پیروزی رسیده است.

او در ادامه اظهاراتش در واکنش به کسانی که اعلام کرده‌اند در روند رای گیری قوانینی نقض شده است گفت: صحبت فراتر از حرف مردم اشتباه است. ما اجازه نخواهیم داد کسانی مردم کشور را براساس آرایشان تقسیم کنند.

او افزود: از همین جا اعلام می‌کنم بدون استثناء حمایت از حقوق تمام شهروندان ترکیه جزء اصول اصلی سیاست کشورمان است و این اصل اینگونه ادامه خواهد یافت. ممکن است در گذشته طرفداران آری طرفداران نه را ناراحت کرده باشند اما اکنون باید دلخوری‌ها را کنار گذاشته و برای ساخت آینده دست در دست هم دهیم. نباید به کسانی که تلاش می‌کنند در خانواده بزرگ ترکیه تفرقه ایجاد کنند، اجازه ورود دهیم.

303/302

کد خبر: 759427

وب گردی

وب گردی