ناظران نامحسوس انضباطی بین تماشاگران لیگ برتر

رئیس کمیته انضباطی می گوید داور وسط دیدار خونه به خونه بابل با نساجی مازندران، تصمیم مستقیم در نیمه تمام ماندن بازی نداشته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی در ابتدا گفت: طی روزهای گذشته آرای مسابقات هفته 26 و 27 لیگ برتر صادر شده، اما به دلیل اینکه دبیرکل فدراسیون برای جلسات کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران حضور ندارد، این آرا با تاخیر اعلام می شود.

وی در ادامه بیان کرد: تنها مسابقه ای که رای صادر نکردیم مربوط به گزارش اتفاقات دیدار دو تیم ماشین سازی تبریز و پرسپولیس است، آن هم به این دلیل که اعضای کمیته انضباطی تشخیص دادند برخی از مسئولین باشگاه برای اتفاقات رخ داده در این مسابقه باید توضیحاتی را ارائه دهند.

رئیس کمیته انضباطی گفت: با توجه به اینکه باشگاه ماشین سازی در طول مسابقات این فصل، رفتار تماشاگران ماشین سازی قابل قبول و به مراتب بهتر از سایر تیم ها بود، لذا این اتفاقات اخیر برای کمیته انضباطی جای تعجب داشته است. لازم دانستیم که این پرونده را خارج از گزارشات مسابقه و با تشکیل جلسه دعوت مسئولین باشگاه بررسی کنیم، که این موضوع مستلزم زمان کافی است . برهمین اساس رای مسابقه ماشین سازی تبریز با پرسپولیس دیرتر از سایر آرا اعلام خواهد شد.

حسن زاده درباره رای صادره دیدار خونه به خونه بابل با نساجی مازندران اظهار داشت: همانطور که علاقمندان به فوتبال اطلاع دارند، یک رای در 23 اسفند در کمیته انضباطی صادر شد که آن رای در کمیته استیناف نقض شد. اگرچه کمیته انضباطی اعتقاد داشته و دارد که طبق بند 2 ماده 41 آیین نامه انضباطی هرگاه کمیته استیناف رای را نقض کرد باید خود آن کمیته رای جدید را صادر کند. اما به دلیل تاکید مجدد کمیته استیناف و اینکه پیروی از رای استیناف به عنوان مرجع قضایی بالاتر برای کمیته انضباطی ضروری و واجب بوده، در همین راستا کمیته انضباطی در روز یکشنبه هفته جاری جلسه بررسی مجدد پرونده را برگزار و از داور وسط مسابقه مذکور تحقیق و توضحیات لازم اخذ شد. در نهایت کمیته انضباطی رای جدید مسابقه بین خونه به خونه بابل – نساجی مازندران را صادر کرد. مهمترین بخش رای که تفاوت عمده با رای قبلی دارد، این است که مسابقه آن دو تیم باید مجددا برگزار شود.

وی در ادامه اظهار داشت: علت این تصمیم این است که اگر چه منشا حوادث مذکور رفتار غیرورزشی تماشاگران هر دو تیم بوده، ولی داور مسابقه تصمیم مستقیم در نیمه تمام ماندن بازی نداشته است. بلکه فقط به دستور مقامات محلی حاضر در ورزشگاه که طی صورتجلسه ای ادامه مسابقه را به مصلحت ندیده بودند، پذیرفته است. همچنین این رای در بخش تکرار مسابقه و محرومیت تماشاگران غیرقطعی و قابل تجدید نظرخواهی توسط هر دو باشگاه است.

حسن زاده در ادامه افزود: با توجه به حساسیت هفته های پایانی مسابقات لیگ برتر و دسته اول ناظرین انضباطی حضور فعالی در مسابقات خواهند داشت. مطمئنا با توجه به جلساتی که در فدراسیون و سازمان لیگ برگزار شده، نظارت بسیار دقیقی از مسابقات هفته های پایانی به عمل خواهد آمد. حتی برخی از ناظران به طور غیرمحسوس در جمع تماشاگران حاضر خواهند بود. پیش بینی شده است که از برخی از اتفاقاتی که مربوط به نظم و انضباط می شود، فیلم و تصویر و گزارش ویژه تهیه شود. بدون شک در هر شرایطی حتی اگر در آخرین مسابقه فصل جاری هم اتفاقاتی انضباطی رخ دهد، تنبیهات و محرومیت ها برای فصل بعد اجرا خواهد شد.

رئیس کمیته انضباطی اظهار داشت: از همه علاقمندان به فوتبال که به عنوان تماشاگر در ورزشگاه حضور پیدا می کنند تقاضا داریم ضمن رعایت نظم و انضباط و همکاری با مقامات مسئول برگزار کنندگان مسابقات فقط به تشویق تیم خود پرداخته و از اهانت به دیگران و هر گونه رفتار غیرورزشی جدا پرهیز کنند.

حسن زاده در پایان خاطر نشان کرد: کمیته انضباطی در پایان فصل، گزارش انضباطی ویژه ای از نحوه عمکرد انضباطی باشگاههای لیگ برتری و همچنین میزان تنبهیات تیمی و شخصی آن باشگاه را از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد کرد تا مشخص شود از 16 تیم لیگ برتری کدام تیم ها بیشتر از بقیه رفتارهای غیرقانونی داشتند. مسلما تیم یا تیم هایی که تخلفاتی انضباطی کمتری هم نسبت به سایر باشگاهها داشته باشند، تشویق خواهند شد.

دریافت کننده: صدف خالقی - انتشاردهنده: پورعرب

602

کد خبر: 759433

وب گردی

وب گردی