سالی 400 هزار دانش‌آموز برای روزهای سخت تربیت می‌شوند

معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: سالانه 400 هزار دانش‌آموز تمرین آمادگی در روزهای سخت می‌کنند و امسال شاهد پنجمین سال از اجرای فرایند ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان هستیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا سعید بابایی در حاشیه مرحله استانی مسابقات المپیاد آماده در خوزستان گفت: امسال همانند سال گذشته مربیان جوان جمعیت هلال احمر با حضور در 8000 مدرسه در سراسر کشور، به 400 هزار دانش‌آموز آموزش امداد و کمک‌های اولیه ارائه کردند.

وی هدف از اجرای طرح ملی دادرس را آموزش موارد ایمنی و کمک‌های اولیه دانست و گفت: برای ایجاد انگیزش و ارزیابی سطح دانش امدادی دانش‌آموزان، المپیاد آماده در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود .

معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: در این رقابت‌ها، دانش‌آموزان منتخب شهرستانی به منظور ارتقای توانمندی و یکسان‌سازی مباحث امدادی با هم به رقابت می‌پردازند که در پایان، یک تیم 14 نفره از دانش‌آموزان پس از کسب موفقیت در امتیازات به مرحله کشوری راه می‌یابد.

بابایی تصریح کرد: اتفاق خوشایندی که امسال در این طرح دادرس ظاهر شد، این است که ما دادرسان سال گذشته را رها نکرده و همه دادرسانانی که در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری موفق به کسب مقام شدند را به عنوان کمک مربی و دادرس یار انتخاب کرده‌ایم که در مدارس فعالیت خواهند کرد زیرا این دادرسان‌ها مهارت لازم را برای آموزش آموخته‌های خود به دست آورده و با افزایش توانمندی دانش‌آموزان می‌توانیم تیم‌های آماده‌ای در سطح شهر در هنگام حوادث و مخاطرات داشته باشیم.

وی خوزستان را آغازکننده پنجمین المپیاد آماده مرحله استانی اعلام کرد و گفت: آغاز مرحله استانی المپیاد آماده کشور در خوزستان به این علت رقم خورده است که یکی از شعب این استان در مسابقات مرحله کشوری سال گذشته جزو تیم‌های برتر بود.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 759515

وب گردی

وب گردی