کشته شدن ۶ عضو القاعده یمن در حملات پهپادی

شش عضو تشکیلات تروریستی القاعده در دو حمله هوایی جداگانه پهپادهایی که احتمال می‌رود آمریکایی بودند، در شرق یمن کشته شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه رای الیوم،‌ چهار عضو القاعده عصر روز سه شنبه در حمله هوایی پهپادی که احتمال می‌رود متعلق به آمریکا بوده باشد، در استان مارب در شرق یمن کشته شدند.

تنها چند ساعت قبل دو عضو دیگر این تشکیلات در حمله مشابهی در استان شبوه کشته شدند.

حساب کاربری رسمی یگان مبارزه با تروریسم یمن (وابسته به دولت مستعفی) در توئیتر اعلام کرد که یک پهپاد در مزرعه "آل الهدشاء" در شهر الحامی منطقه عطران در استان مأرب یک خودروی حامل چهار عضو القاعده را هدف گرفت.

طبق گزارش یگان مذکور این "حمله دقیق" تنها چند ساعت قبل از حمله مشابهی علیه یک خودروی نیروهای القاعده در استان شبوه انجام شد که منجر به کشته شدن دو عضو آن به نام‌های صالح طالب العولقی و سعید مهدی باقادر شد.

این یگان در گزارش خود به هویت چهار کشته دیگر القاعده در استان مارب اشاره‌ای نکرد.

ارتش آمریکا طی چند هفته گذشته حملات هوایی خود علیه پایگاه‌های القاعده در استان‌های شبوه، ابین و البیضا در یمن را افزایش داده است.

جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دو روز قبل اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از ۲۸ فوریه گذشته بیش از ۷۰ حمله علیه القاعده در یمن انجام داده‌اند و این عملیات نظامی ادامه خواهد داشت.

306/302

کد خبر: 759569

وب گردی

وب گردی