توضیحات رئیس مجلس درباره گزارش کمیسیون عمران در خصوص استنکاف وزارت نفت در توسعه حمل و نقل ریلی

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره استنکاف وزارت نفت در توسعه حمل و نقل ریلی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 فروردین) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره نحوه اجرای ماده (70) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که درباره وظایف وزارت نفت برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی بود، گفت: گزارش کمیسیون عمران در این باره قرائت شد که این گزارش درباره موضوع مهمی بود لذا با توجه به اینکه این گزارش بر اساس ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس است باید به رأی گذاشته شود.

لازم به ذکر است که بر اساس ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس هر گاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف ده‌ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره 2- در صورتی که مجلس در مورد رئیس جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم (89) قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 759579

وب گردی

وب گردی