صالحی امیری: مسیر حج باز شده است 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توافقبا سعودی‌ها برای برگزاری مراسم "برائت از مشرکین" و "دعای کمیل" در جریان حضور ایرانیان در مراسم حج تمتع خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، رضا صالحی امیری درخصوص نتیجه مذاکرات سازمان حج و زیارت با مقامات سعودی برای برگزاری مراسم "برائت از مشرکین" و "دعای کمیل" در جریان حضور ایرانیان در مراسم حج تمتع، گفت: طبق مذاکراتی انجام شده با مقامات عربستان، این دو مراسم در ایام حج تمتع برگزار خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: حجاج می‌توانند مراسم برائت از مشرکین را طبق روال گذشته در ایام حج تمتع برگزار کنند، اما احتمالا مراسم دعای کمیل در هتل‌ها برگزار می‌شود، هرچند مذاکره برای تغییر مکان این مراسم ادامه دارد.

وی با اشاره به حضور در صحن مجلس اضافه کرد: امروز به اتفاق رئیس و نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت در جلسه‌ای غیرعلنی صحن مجلس شورای اسلامی حضور یافته و نتیجه مذاکرات خود با عربستان را درخصوص حج به اطلاع نمایندگان رسانده که براین اساس خوشبختانه عربستان تاکنون تعهدات لازم را برای برگزاری مناسب این مراسم داده و لذا مسیر حج باز شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خبر داد: اکنون نمایندگانی از ایران با استقرار در عربستان، تمهیدات لازم برای فراهم آوردن امکانات رفاهی، خدماتی، بهداشتی، تغذیه و حمل و نقل هوایی حجاج را پیگیری می‌کنند.

500

کد خبر: 759595

وب گردی

وب گردی