انیمیشن «جان‌جان‌ها» هر پنج‌شنبه از شبکه دو سیما

مجموعه انیمیشن تلویزیونی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «جان جان‌ها» هر پنج‌شنبه از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تاکنون 9 قسمت از این مجموعه تلویزیونی آماده پخش شده و قرار است ساعت 13:50 روز پنج‌شنبه 31 فروردین 1396 اولین قسمت آن با عنوان «حمام» با موضوع نگاه والدین به گذشته، در برنامه «با ما بیا» (عمو مهربان و خاله رویا) این شبکه نمایش داده شود.
کارگردان این مجموعه تلویزیونی مانی وطن‌دوست است و تهیه کنندگی آن را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر عهده داشته است.
«جان‌جان»‌ها شخصیت‌هایی انیمیشنی و عروسکی‌اند که در آن کودکان و مسایل دوران کودکی آنان مورد توجه قرار گرفته است.
در طراحی مجموعه فضاها و شخصیت‌های این مجموعه، علاوه بر توجه جدی به میراث فرهنگی و هویت ایرانی و به تصویر کشیدن ارتباط خانوادگی در سطح خانواده گسترده با حضور پدر بزرگ، مادر بزرگ و خاله، تلاش شده است تصویر جدید و جذابی از گرافیک و رنگ ایرانی ارایه شود.
قهرمانان مجموعه «جان‌جان»ها، جمعی از کودکان در شهری خیالی به نام مرنجان هستند که برای طرح مسایل و پی‌گیری حقوق خود، دنبال برقراری ارتباط با والدین و دیگر اعضای خانواده و دیگر بزرگ‌ترها هستند. آن‌ها از ابزاری فانتزی (شمشیر آب نباتی) کمک می‌گیرند تا بزرگ‌ترها به دوران کودکی خود برگردند و پدربزرگ و مادربزرگ آن‌ها، یاوران اصلی‌شان در این مسیر هستند.
بر اساس این خبر، مریم جعفری، مینا باباپور و فاطمه نیرینی انیماتورهای این مجموعه تلویزیونی هستند.
این مجموعه که هر قسمت آن 6 دقیقه و 30 ثانیه بوده، قرار است با توافق صورت گرفته با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در 20 قسمت از برنامه کودک شبکه دوم سیما پخش شود.
گفتنی است این مجموعه بعد از نمایش در تلویزیون، بر روی پرتال کودک و نوجوان به نشانی koodak24.ir و صفحه‌ها و کانال‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی نیز بارگذاری خواهد شد.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 759608

وب گردی

وب گردی