دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان آماده اجرای سیاست کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای غیر شهریه ای   

نخستین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در سال 96 برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر شهرام لک در جمع روسای واحدها و مراکز آموزشی استان ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن به اهداف ترسیمی کمی و کیفی دانشگاه در سال 96، به تاکید دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه برای کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای غیر شهریه ای اشاره نمود و گفت: دکتر میرزاده متعهد شده است که واحد های دانشگاه آزاد اسلامی ضمن کاهش هزینه ها در راستای افزایش درآمدهای غیر شهریه ایی، خصوصا طرح های اقتصادی درآمدزا اقدامات عملی لازم را بعمل آورده و ما همگی موظف به اجرا و عملیاتی کردن این سیاست راهبردی در دانشگاه هستیم.
دبیر هیات امناء استان به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان" اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" بعنوان ضرورتی غیر قابل کتمان و کلیدی پرداخت و افزود: استفاده از تمام ظرفیت های کشور برای تحقق شعار امسال امری ضروری است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای تحقق این شعار هم توانایی لازم و هم برنامه عملیاتی ویژه دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان اجرای طرح های گردشگری و اکوتوریسم سلامت، درآمدزایی از امکانات، آزمایشگاهها و کارگاه ها (طرح ساها)، گسترش رشته های گروه علوم پزشکی، اجرای پروژه های مشترک اقتصادی، برگزاری دوره کوتاه مدت آموزشی، جذب کمک های مردمی و خیرین، ارائه خدمات فنی و تخصصی و ... را در بخش درآمدزایی در استان و کاهش هزینه های غیر ضرور، کاهش مصرف حامل های انرژی از طریق هوشمند سازی، وصول مطالبات و ... را در سال 96 مورد تاکید قرار داد.
لک به ظرفیت بالای استان در تداوم ارائه خدمات شایسته آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانشگاهی در طرح ساها به دانشجویان برای درآمدزایی مهم عنوان کرد و گفت: انتظار می رود روسای شوراهای تخصصی برنامه ریزی کامل اجرایی و دقیقی برای این موضوع ارائه کنند.
رئیس دبیرخانه هیات امناء استان خوزستان نیز به ابلاغ و برش بودجه سال 96 تک تک واحدهای دانشگاهی استان اشاره کرد و گفت: در کارگاهی که برگزار شد بودجه عملیاتی و نرم افزار آن ارائه گردید.
دکتر سروش زرین آبادی پیش بینی دقیق و واقع بینانه بودجه و جلوگیری از انحراف در اجرای آن را مهم برشمرد و خاطر نشان ساخت: عدم دقت در اجرای بودجه، می تواند در رتبه بندی استان در کشور تاثیر گذار باشد.
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایجاد شور و نشاط انتخابات را فرصتی برای نخبه پروری، بازسازی و احیای گفتمان انقلاب و افزایش دانش سیاسی دانشگاهیان دانست.

حجت الاسلام و المسلمین جوانمرد زاده دوری از دو قطبی شدن انتخابات، هیجانی شدن و ایجاد نفاق بین مردم را متذکر شد و به روسای واحدها توصیه کرد با ملاک عمل قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری و آیین نامه های شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد فضایی سالم و تشکیل جلسات هیات نظارت بر تشکلها در این رویداد مهم سیاسی مشارکت نمایند.
در این جلسه تعدادی از روسای واحدهای دانشگاهی استان به بیان مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای اجرایی آن پرداختند.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 759619

وب گردی

وب گردی