تاکید بر نقش روابط عمومی ها در معرفی خدمات سازمان ها

نخستین نشست فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی در خانه ملت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، زهرا سعیدی مبارکه رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی در ابتدای این نشست گفت: نگاهی مختصر به تعدد و حتی گاهی تعارض قوانین ناظر بر فعالیت روابط عمومی‌ها طی چهار دهه گذشته بخوبی نشان می‌دهد که خلأ قانونی روشنی در این بخش وجود دارد.

سعیدی مبارکه گفت: هنوز قانون جامعی در مورد روابط عمومی وجود ندارد، همان‌گونه که اشاره شد، به طور کلی به موضوع ارتباطات، اطلاع رسانی، رسانه‌ها و تبلیغات توجه شده که روابط عمومی نیز مصداقی از این موارد دانسته شده است. با وجود برخی از قوانین کلی و آیین نامه‌های ناظر به این حوزه ارتباطی، نبود ضمانت کافی اجرایی در این حوزه باعث ایجاد اختلال‌هایی در فعالیت‌ها و اهداف آن شده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد تدوین یک قانون جامع برای فعالیت روابط عمومی‌ها می‌تواند این نابسامانی‌ها را کاهش داده و زمینه ‌ساز فعالیت حرفه‌ای و تخصصی کارشناسان این حوزه در دستگاه‌های مختلف شود.

روابط عمومی ها مرکز هدایت و مغز متفکر یک سازمان هستند

امیر خجسته نایب رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: روابط عمومی ها مرکز هدایت و مغز متفکر یک سازمان هستند، بنابراین فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس می تواند در ارتقای عملکرد روابط عمومی ها اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش روابط عمومی ها در معرفی خدمات سازمان ها، افزود: همه کمیسیون های تخصصی مجلس می توانند از ظرفیت فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی استفاده کنند و نکته مهم دیگر این است که باید به موضوع به کارگیری مدیران تخصصی در حوزه روابط عمومی و رسانه توجه جدی شود.

خجسته با اشاره به اینکه روابط عمومی باید یک تشکیلات متمرکز داشته باشد و نباید هر بخش جدا فعالیت کند، چرا که فعالیت های جداگانه مانع از رسیدن به موفقیت می شود، ادامه داد: باید سازمان ارتباطات و روابط عمومی با حضور نخبگان تشکیل شود و ما در مجلس این آمادگی را داریم که این موضوع را در قالب طرح مورد بررسی قرار دهیم.

نقش موثر روابط عمومی ها در دنیای ارتباطات

محمود بهمنی سخنگوی فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی در این نشست بر نقش روابط عمومی ها در دنیای ارتباطات گفت: امروز رسانه ها و فضای مجازی نقش مهمی را در زندگی انسان ها دارند.

بهمنی نقش روابط عمومی هر سازمان را در اعتلای آن مهم ارزیابی کرد و گفت:برای تکریم کارکنان که به اعتلای سازمان منجر می شود، روابط عمومی به عنوان بازوی محکم و قوی مدیریت عمل می کند.

وی افزود: باید لایحه ای درخصوص قانون روابط عمومی به صورت جامع تهیه شود.

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی و دیگر عضو هیات رئیسه فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس نیز در این جلسه گفت: باید به دغدغه های رسانه ها و فعالان این بخش توجه شود و در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

باید از ظرفیت رسانه ها برای ارتقای کشور استفاده شود

وی بیان کرد: رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند، بنابراین باید از ظرفیت آنها برای ارتقای کشور استفاده شود، امید است مسائلی مانند بیمه خبرنگاران و حق سختی کار برای آنان اعمال شود.

گفتنی است در نخستین جلسه فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی اهداف اساسی از تشکیل این فراکسیون در حوزه روابط عمومی و رسانه بررسی شد. همچنین تاکید شد که به پیش نویس پیشنهادی قانون جامع روابط عمومی و همچنین اجرای صحیح قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رسیدگی شود. برنامه ریزی جهت دیدار پیشکسوتان و فعالان روابط عمومی نهادهای مدنی با رئیس قوه مقننه همزمان با روز روابط عمومی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

از جمله اهداف اساسی فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی در حوزه روابط عمومی می توان به تنقیح قوانین، مقررات و آیین نامه های مربوط به روابط عمومی با کمک مرکز پژوهش های مجلس یا بخش خصوصی و نهادهای مدنی روابط عمومی در کشور، مطالعه تطبیقی و موردی در رابطه با روابط عمومی ها در کشورمان و سایر کشورها و مطالعات کارشناسی در رابطه با جایگاه آموزش روابط عمومی، در دانشکده های مدیریت یا دانشگاه های ارتباطات و روزنامه نگاری اشاره کرد.
همچنین مهمترین اهداف اساسی فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی در حوزه رسانه عبارتند از تنقیح قوانین، مقررات و آیین نامه های مربوط به رسانه ها (اعم از رسانه های نوشتاری، صوتی، تصویری و مجازی) با کمک مرکز پژوهش های مجلس یا بخش خصوصی و نهادهای مدنی رسانه ای در کشور، مطالعات تطبیقی و موردی در رابطه با رسانه ها در کشورمان و سایر کشورها و مطالعات کارشناسی در رابطه با پیش نویس لایحه نظام جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای تسریع در تصویب آن.

گفتنی است فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی با حضور 50 نفر از نمایندگان مجلس تشکیل شده است.

خبرنگار:علی درخشان

کد خبر: 759626

وب گردی

وب گردی