رحیمی: بحث اصلاح طلب یا اصولگرایی در هیات های نظارت بر انتخابات مطرح نیست

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نظارت هیأت‌های نظارت بر انتخابات در زمینه رعایت حق‌الناس است، گفت: شأن نظارت یک شأن حقوقی است و به همین دلیل این مهم در اختیار مجلس قرار گرفته است بنابراین بحث اصلاح طلب یا اصولگرایی مطرح نیست.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رحیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 فروردین) مجلس شورای اسلامی پس از صحبت های نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در اخطار قانون اساسی گفت: متأسفانه آقای نوروزی نتوانستند مسائل مربوط به منطقه خود را حل کنند و در فضای نظارت بر انتخابات شوراها فضا را متشنج کردند و به وزارت اطلاعات و رئیس مجلس در این رابطه نامه نوشتند در صورتی که هیچ مبنایی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای نوروزی مطالب خود را در خصوص اصلاح طلب و اصولگرا در کمال بی انصافی مطرح کردند. اصولا شأن نظارت یک شأن حقوقی است و به همین دلیل این مهم در اختیار مجلس قرار گرفته است بنابراین بحث اصلاح طلب یا اصولگرایی مطرح نیست.

وی افزود: ما هیچ تکلیف قانونی در این رابطه نداشتیم اما به حرمت همکاران با نمایندگان مجلس مشورت انجام شد که در هر حوزه نمایندگان انتخاب شوند و برای شهر رباط کریم که مد نظر آقای نوروزی است دو نفر نماینده از 5 نفری که اقای نوروزی مطرح کردند به عنوان هیأت نظارت تعیین کردیم . متأسفانه با جوسازی شرایطی را فراهم کردند تا آن نفرات استعفا رسمی و کتبی بدهند و پیامک دادند در واقع بچه های ما استعفا خواهند داد. ما در آنجا بچه نداریم که فرزند ما باشند یا آنها.

رحیمی افزود: آنچه که مهم است باید حقوق مردم رعایت شود، متأسفانه این نکته ای که اقای نوروزی در فضای عمومی منتشر کردند این شائبه و تشویق اذهان عمومی را ایجاد کرده که هیأت‌های نظارت اصلاح طلب یا اصولگرا هستند که این موضوع کذب مطلق است.

وی ادامه داد: هیأت های نظارت، نظارت بر حق‌الناس دارند و باید بگویم این مظلومیتی نبود که عنوان شد مظلومیتشان را فریاد زدند. ما به حق خود را برای شکایت علیه هر کسی که در امر نظارت تشویق اذهان عمومی ایجاد می‌کند، توجه می‌کنیم.

مطهری خطاب به نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان گفت: ادامه این بحث‌ها در صحن مجلس به صلاح نیست، ان‌شاء الله موضوع بررسی می‌شود و در این رابطه دکتر لاریجانی دستور پیگیری داده است.

خبرنگار:علی درخشان

کد خبر: 759629

وب گردی

وب گردی