انتقاد محبی نیا از خارج شدن طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد از دستور کار مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از خارج شدن طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد از دستور کار مجلس انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، جهانبخش محبی نیا در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای با بیان اینکه مصوبات مجلس تا زمان اعلام نظر نهایی شورای نگهبان از دستور خارج نمی شود، گفت: چندین مورد در هفته های اخیر مشاهده شده که چند دستور کار بدون اطلاع به نمایندگان از دستور کار خارج شده است که آخرین مورد آن که در دستور کار مجلس آمده بود گزارش کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد است که دستور بعد از لایحه هوای پاک بوده که از دستور کار مجلس خارج شده است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد اعاده شده از شورای نگهبان بوده است و همچنین در دستور کار هفتگی آمده است لذا این اقدام خلاف صریح آیین نامه است بارها به شورای نگهبان، دولت و وزرا تذکر داده می شود که قانون را رعایت کنند اما اگر خود ما قانون را رعایت نکنیم باید صدای حمایت از قانون را در مجلس تعطیل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارجاع اهاله طرح ها و یا لوایح به کمیسیون روش کار خود را دارد.

علی مطهری در پاسخ به تذکر محبی نیا گفت: ارجاع طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد اعاده شده از شورای نگهبان رئیس وقت جلسه و به درخواست کمیسیون مربوطه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این اقدام با درخواست حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون مشترک صورت گرفته است افزود: اشکال آیین نامه ای در این اقدام وجود ندارد و رئیس جلسه اختیار چنین کاری را داشته است.

خبرنگار:علی درخشان

کد خبر: 759632

وب گردی

وب گردی