آمریکا 2 آزمایش موشکی جدید برای سنجش توانایی این کشور در مقابله با کره شمالی انجام می‌دهد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد در ماه مه 2 آزمایش موشکی برای سنجش توانایی مقابله با تهدیدهای کره شمالی انجام می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: پنتاگون قصد دارد برای سنجش توانایی آمریکا در مقابله با موشک‌هایی که از سوی کره شمالی پرتاب می‌شوند، در ماه مه (ماه آینده میلادی) 2 آزمایش موشکی انجام دهد. این آزمایش ها بخشی از برنامه دفاع موشکی آمریکا برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی محسوب می شوند.

این مقام وزارت دفاع در ادامه افزود: یکی از این موشک ها که نوع اصلاح شده "موشک استاندارد" است از کشتی نیروی دریایی آمریکا پرتاب می شود. این آزمایش ها قرار است موشک های پرتاب شده از سوی کره شمالی را در اقیانوس آرام رهگیری کنند.

موشک استاندارد پیشتر یکبار مورد آزمایش قرار گرفته است. نسخه جدید آن پیشرفته تر و دارای یک کلاهک است. این بدان معناست که می تواند برد بیشتری داشته باشد و موشک هایی که تهدید محسوب می شوند را هدف قرار دهد.

آزمایش دوم آمریکا هم قرار است در اواخر ماه مه انجام شود. این موشک نیز به منظور بررسی توانایی آمریکا برای مقابله با موشک بالستیک بین قاره‌ای کره شمالی که تهدیدی برای آمریکاست پرتاب می شود. این موشک های آمریکایی حدود یک دهه است که مورد آزمایش قرار گرفته اند؛ اما فقط نیمی از این آزمایش ها موفقیت آمیز بوده است.

به دنبال تشدید تنش ها میان آمریکا و کره شمالی بر سر برنامه موشکی پیونگ یانگ، پنتاگون قصد دارد به شیوه های مختلف کره شمالی را تحت فشار قرار دهد تا از انجام آزمایش های موشکی بیشتر دست بکشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306/302

کد خبر: 759688

وب گردی

وب گردی