علت شرکت سناتور آمریکایی در رقابت‌های انتخاباتی

در کتابی که اخیرا درباره هیلاری کلینتون منتشر شده حقایقی درخصوص دلیل ورود برنی سندرز به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا بیان شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هیل، بر اساس کتاب جدیدی که روز سه‌شنبه منتشر شد «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمونت و نامزد ناکام انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، در آن زمان وادار به رقابت با «هیلاری کلینتون» شد.

این کتاب که «متلاشی شده: داخل کمپین هیلاری کلینتون که محکوم به فنا شد» نام دارد نشان می‌دهد سندرز به این دلیل که روش برگزاری کمپین انتخاباتی کلینتون را قبول نداشت مجبور شد خودش وارد عرصه رقابت‌ها شود.

یک منبع نزدیک به سندرز به نویسندگان کتاب گفت: «سندرز به کلینتون حس مثبتی نداشت. دلیل این احساس تفاوت سیاست‌های این دو مقام و تکیه کلینتون به یک روش کهنه برای برگزاری کمپین بود. تکیه کلینتون به پول و کسانی که آن را برایش جمع می‌کردند یکی از دلایل حس منفی سندرز به او بود. سندرز درخواست پول از ثروتمندان و شکل دادن سیاست‌ها به شکلی که برای مردم الهام بخش نیست را نمی‌پذیرد».

در این کتاب آمده است: «سندرز که اوایل سال 2015 و یک ماه پس از کلینتون کمپین انتخاباتی خود را آغاز کرد نمی توانست نظاره‌گر این باشد که هیلاری کشور را به روزهای ریاست‌جمهوری بیل کلینتون برگرداند».

با اینکه سندرز رقیبی قدرتمند برای هیلاری کلینتون به حساب نمی‌آمد، در 22 ایالت پیروز شد و 43 درصد آرای رقابت‌های مقدماتی و انجمن را به خود اختصاص داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305

کد خبر: 759705

وب گردی

وب گردی