مسئولان به سرعت رشد شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی توجه کنند/ امکانات عمرانی را برای شرکت های دانش بنیان فراهم می کنیم

محسن هاشمی در بازدید از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان گفت: سرعت رشد راه اندازی این شرکت ها در دانشگاه آزاد اسلامی طی سه سال گذشته چند برابر دانشگاه های دولتی است و این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهندس محسن هاشمی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته ضمن بازدید از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد استان تهران ضمن قدردانی از دکتر واشقانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: دکتر حمید میرزاده و همکارانش در این سه سال برای فعال کردن شرکت های دانش بنیان تلاش بسیار زیادی کرده اند.

او ادامه: توسعه و فعال کردن شرکت های دانش بنیان از ابتدای مدیریت میرزاده در دستور کار قرار گرفته بود، بنده نیز در بخش عمرانی از نزدیک شاهد تلاش ها او دیگر همکاران بودم. هیچ کس باور نمی کرد که در سه سال تعداد شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی به 1130 شرکت برسد. دانشگاه های دولتی حدود 20 سال است که وارد این بحث شدند و می بینیم که سرعت رشدشان حتی کمتر از سرعت رشد دانشگاه آزاد اسلامی در این سه سال بوده است. مسئولان کشور و دولت باید به این موضوع توجه و از شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کنند.

هاشمی با اشاره به امکانات حوزه عمرانی برای شرکت های دانش بنیان گفت: در تلاش هستیم درحوزه عمران امکانات را برای شرکت های دانش بنیان فراهم کنیم تا مسیر فعالیتشان هموار شود. مقرر شده در هر استان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شود که این پارک با پارک های دانشگاه دولتی متفاوت است. در پارک های علم و فناوری دانشگاه آزاد بخش صنفی، خدماتی، مسکونی و تجاری در نظر گرفته شده تا افرادی که در آنها مستقر هستند از همه امکانات رفاهی برخوردار شوند و حتی سالن تولیداتشان نیز در نزدیکی شرکت ها قرار داشته باشد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از این پارک ها همجوار واحد پردیس با حدود ده هکتار زمین در حال راه اندازی است، محوطه سازی این پارک انجام شده و آب، برق، گاز و تلفن آن به زودی راه اندازی می شود. پارک های شهرهای اراک و گرگان نیز در حال ساخت است همچنین پارک استان خراسان آماده بهره برداری است و متقاضیان می توانند در آن مستقر شوند. یکی از مشکلات این پارک ها مستند سازی زمین هایشان است که در حال پیگیری است.

او ادامه داد: دکتر واشقانی و همکارنش و مسئولان وزارت علوم باید کمک کنند تا این مراکز شبیه مراکز دولتی از شرایط مالیاتی، گمرکی و مناطق آزاد برخوردار شوند تا بتوانند راحت تر به تولید و تجاری سازی برسند.

هاشمی در پایان ضمن تقدیر از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تاکید کرد، فعالیت شرکت های دانش بنیان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 759722

وب گردی

وب گردی