سلیمانی : آموزش اسکواش را  در مهد های کودک هم   آغاز کردیم

رییس فدراسیون اسکواش گفت: برای گسترش ورزش اسکواش در سطح کشور آموزش اسکواش از مهد های کودک با آموزش خردسالان و همچنین والدینشان آغاز کردیم.

مسعود سلیمانی در گفتگو با ایسکا نیوز گفت : در یک دهه گذشته اسکواش فقط محدود به تهران ، یزد و جزیره کیش بود ولی در حال حاضر در اکثر استان ها اسکواش فعال است و در 20 استان کشور استعداد یابی شروع شده و بر طبق آمار وزارت وزرش و جوانان فدراسیون اسکواش دارای زتبه سوم در توسعه و استعداد بایی است.

وی افزود: برای توسعه ورزش اسکواش علاوه بر فدراسیون ، شهرداری ، آموزش و پرورش و سایر نهاد های عمومی نقش دارند که خوشبختانه کورت های اسکواش خوبی شهرداری در بعضی بوستان ها تامین کرده و تعامل خوبی بین فدراسیون ورزش های دانش آموزی به ویژه مهرزاد حمیدی ریاست این فدراسیون صورت گرفته ، تا اسکواش در مدارس آموزش داده شود.

سلیمانی در خصوص مهم ترین فعالیتی که در توسعه و گسترش اسکواش کشورشده بیان کرد: آموزش اسکواش در مهدهای کودک و کودکستان ها با استفاده از پوستر رنگی و کاریکاتور و نقاشی با تدوین سند راهبردی و استراتژی آغاز شده و همچنین با آموزش اسکواش به خردسالان و والدین شان تا با دانستن جذابیت ورزش اسکواش به این ورزش جذب شوند.

وی در مورد توجه رسانه به اسکواش افزود: خوشبختانه حضور حمید قاسمی رییس اسبق فدراسیون اسکواش در راس رادیو ورزش باعث شده در هفته 15 دقیقه برنامه مجله ورزشی اسکواش پخش شود .

601

کد خبر: 759766

وب گردی

وب گردی