تسلیحات مدرن روسیه که ناوهای آمریکایی را فلج می‌کند

رسانه‌های روسیه اعلام کردند ارتش این کشور توانایی از کار انداختن تمامی سامانه‌های به کار رفته در ناوهای آمریکایی را دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت دیلی میل، رسانه‌های روسیه اعلام کردند ارتش این کشور اکنون با استفاده از فرستنده‌های مختل کننده الکترونیکی، قادر است ناو‌های جنگی آمریکا را بی‌دفاع کند.

بر اساس گزارش‌ها، فرماندهان ارتش روسیه اکنون می‌توانند از "تسلیحات الکترونیکی روسیه به منظور شناسایی و از کار انداختن هر هدفی در سامانه‌های دفاعی، رادارها و حتی ماهواره‌ها استفاده کنند."

در این گزارش اعلام شده است چند سال پیش، هنگامی که یک هواپیمای روس در آب‌‎های دریای سیاه از این سامانه استفاده کرده بود، ناو جنگی "دونالد کوک" آمریکا از کار افتاد. این در حالی است که گفته می‌شود این ناو جنگی از آخرین فناوری‌های دفاعی آمریکا بهره می‌برده است.

گزارش‌ها حاکی است در فناوری جدید روسیه، امواج الکترونیکی قوی به منظور از کار انداختن سامانه‌های مختلف کشتی‌ها منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش‌ها، "فرانک گورنک" -- ژنرال ارتش آمریکا – گفته است: "تسلیحات الکترونیکی روسیه به طور کامل کارایی تجهیزات الکترونیکی آمریکایی که در موشک‌ها، جنگنده‌ها و ناوهای آمریکا نصب شده اند را متوقف می‌کند."

علاوه بر نمایش تصاویری از فناوری‌های نظارتی بسیار مدرن روسیه، یکی از رسانه‌های روسیه اعلام کرده است: "برای پیروزی، نیازی به تسلیحات گرانبها نیست؛ ارسال پارازیت‌های قوی رادیویی و الکترونیکی کافی است."

این گزارش‌ها در حالی منتشر شده‌اند که دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – ناو هواپیمابر کارل وینسون آمریکا را به شبه جزیره کره فرستاده است.

خبرنگار: شایان دنیادیده

کد خبر: 759804

وب گردی

وب گردی