234 پروژه مشترک بین محققان ایرانی و خارجی/ امضای 9 برنامه مشترک مقاطع تحصیلات تکمیلی بین ایران و کشورهای اروپایی

قائم‌مقام وزیر علوم در نشست علمی ایران و ایتالیا گفت: ۲۳۴ پروژه تحقیقاتی مشترک بین محققان ایرانی و دانشگاه‌های ایران با محققان و دانشگاه‌های خارجی تعریف شده و ۹ برنامه مشترک برای مقطع تحصیلات تکمیلی بین ایران و دانشگاه‌های اروپایی به امضا رسیده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم امروز در اولین نشست علوم، فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایتالیا در دانشگاه شهید بهشتی گفت: با توجه به عضویت ایتالیا در اتحادیه اروپا و همکاری‌های گسترده ایران با آن اتحادیه، توسعه و تقویت همکاری‌های علمی با ایتالیا برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: دیپلماسی علمی و حضور در تبادلات علمی فناوری بین‌المللی یکی از اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است و در این راستا، کشورهای هدف در حوزه راهبردی و همچنین کشورهای همکار منطقه‌ای برای توسعه دیپلماسی علمی مشخص شده‌اند.

سالار آملی گفت: سیاستگذاری کلان توسعه دیپلماسی علمی، عقد تفاهم‌نامه بین وزرا و تبیین مسیر پیشبرد کار و نظارت، توسط وزارت علوم صورت می‌گیرد و انجام امور اجرایی و عملیاتی بر عهده دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۲۳۴ پروژه تحقیقاتی مشترک بین محققان ایرانی و دانشگاه‌های ایران با محققان و دانشگاه‌های خارجی تعریف شده است که بخشی از این پروژه‌های مشترک تحقیقاتی مربوط به همکاری با کشور ایتالیا است.

سالار آملی با اشاره به آمادگی دانشگاه‌های ایران برای پذیرش دانشجویان ایتالیایی، گفت: در حال حاضر تعداد ۹ برنامه مشترک برای مقطع تحصیلات تکمیلی بین ایران و دانشگاه‌های اروپایی به امضا رسیده و در حال پیاده‌سازی است که امید می‌رود این قبیل برنامه‌ای مشترک با کشور ایتالیا نیز صورت پذیرد.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: همچنین پارکها و مراکز رشد علمی و فناوری ایران می‌توانند پذیرای شرکتهای دانش‌بنیان ایتالیا به منظور تحقیق و توسعه و حتی تولید محصولات مشترک دانش‌بنیان باشند.

سالارآملی گفت: همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا از پشتوانه و اراده دوجانبه قابل قبولی در ابعاد سیاستگذاری کلان و ایجاد بستر و مسیر مناسب برای همکاری‌های علمی و فناورانه دو کشور برخوردار است و امید می‌رود از لحاظ اجرایی و عملیاتی نیز بیش از پیش در این زمینه اهتمام دو جانبه صورت گرفته و گام‌های بیشتری جهت تحقق اهداف مشترک همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا برداشته شود.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 759814

وب گردی

وب گردی