دانشگاه ها زمینه حضور مردم در انتخابات را فراهم کنند

معاون حقوقی رئیس جمهوری در نشست مشترک معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها و نمایندگان وزیر علوم در هیات های نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه ها و مراکز آموزش در دانشگاه شهید بهشتی گفت: همه سازمان ها و نهادها باید زمینه حضور مردم در یک انتخابات پرشور را فراهم کنند و دانشگاه ها باید در این زمینه پیشگام باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: دانشگاه ها محل تضارب اندیشه ها و افکار مختلف هستند و احزاب و تشکل های سیاسی می توانند در زمان قانونی تبلیغات دیدگاه های خود را در محیط دانشگاه ها مطرح کنند.

او تاکید کرد، استفاده عادلانه و قانونمند احزاب و تشکل های سیاسی از محیط دانشگاه هم می تواند زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کند و هم به انتخاب فرد اصلح کمک می کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دانشگاه ها در همه ابعاد اقتصادی و اجتماعی جامعه فعال هستند و در دوران پس از برجام ارزش قراردادهای همکاری دانشگاه ها با نفت به ۲,۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

او افزود: استادان حقوق دانشگاه ها در مذاکرات هسته ای به دولت مشاوره دادند و در تدوین منشور حقوق شهروندی نیز دولت از نظرات اعضای هیئت علمی دانشگاه ها بویژه دانشگاه شهید بهشتی استفاده کرد.

نشست مشترک معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها و نمایندگان وزیر علوم در هیات های نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاهها با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم و دکتر سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204/200

کد خبر: 759820

وب گردی

وب گردی