۴۰۰۰مگاوات نیروگاه جدید در کشور ایجاد می‌شود/ایجاد اولین نیروگاه کلاسF ایران

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو از افزایش تولید برق در دولت دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: امسال ۴۰۰۰مگاوات نیروگاه جدید در کشورایجاد می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ فلاحتیان در بیست و دومین کنفرانس شبکه های توزیع نیروی برق کشور در دانشگاه سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: سال ۹۵ یک سال موفق و کم‌نظیر برای صنعت برق بود و طی آن ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این صنعت صورت گرفت.

وی از افزایش دو برابری سرمایه‌گذاری‌ها در بخش توزیع خبر داد و خاطرنشان کرد: سال ۹۵ حدود ۲۰۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش توزیع انجام شده که این رقم امسال به ۴۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به رقم سرمایه‌گذاری شده در صنعت برق در ۳.۵ سال دولت تدبیر و امید گفت: نتایج این سرمایه‌گذاری‌های عظیم در آینده بیشتر ملموس و تحولات جدی در بخش توزیع ایجاد خواهد بود.

وی عملکرد دولت یازدهم در صنعت برق را کم‌سابقه خواند و افزود: دولت در این سه و نیم سال اخیر هفت‌هزار و ۴۰۵ مگاوات نیروگاه جدید در کشور وارد مدار کرده است. ضمن اینکه سال ۹۶ نیز به تنهایی برای ۴۰۰۰مگاوات برنامه‌ریزی شده است.

فلاحتیان ادامه داد: باتلاش‌های دولت یازدهم با اجرایی شدن برنامه‌های امسال ظرفیت نیروگاه‌های کشورمان از ۶۸ هزارمگاوات به ۸۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

این مقام ارشد اجرایی از برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید برای ایجاد اولین نیروگاه کلاس F ایران در سال ۹۶ خبر داد و گفت: راندمان این نیروگاه مدرن ۵۸ درصد است و تا پایان امسال وارد مدار برق سراسری می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن برنامه‌های دولت در حوزه صنعت برق بزودی و در آینده نزدیک میزان راندمان نیروگاه‌های کشو در تراز جهانی قرار می‌گیرد.

فلاحتیان شمار مشترکین برق در کشور را ۳۴ میلیون مشترک بیان کرد و گفت: سالانه یک میلیون مشترک به حجم مشترکان صنعت برق کشور افزوده می شود.

معاون وزیر نیرو از کاهش تلفات برق در کشور خبر داد و گفت: میزان تلفات برق در ایران از بیش از ۱۵ درصد در سال گذشته به ۱۰.۷ رسیده است.

وی از کاهش حدود ۵ درصدی تلفات برق به عنوان یک اتفاق بزرگ در مدیریت صنعت برق نام برد و افزود: برق امروز به یکی از مهمترین نیازهای زندگی امروز تبدیل شده و زندگی منهای عنصر انرژی برق غیرممکن است.

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو با بیان اینکه صنعت برق در همه سالهای گذشته روند رو به رشدی داشته گفت: میزان خاموشی‌ها از ۴ ساعت در زمان جنگ کم کم رو به کاهش گذاشته و بعدها با ایجاد زیرساخت‌های مناسب میزان خاموشی به ازای هر مشترک در سال به ۶ دقیقه رسید.

وی با بیان اینکه این شاخص بعدتر به ۴ و بعد از آن به سه دقیقه به ازای هر مشترک در کشور رسید اضافه کرد: میزان خاموشی سالانه برق به ازای هر مشترک در ایران امروز به ۲.۷ دقیقه رسیده است.

وی با اشاره به این شاخص در کشورهای پیشرفته ادامه داد: هنوز تا این که ما در این شاخص به کشورهای توسعه‌یافته برسیم فاصله زیادی داریم.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 759846

وب گردی

وب گردی