دکتر حسین‌زاده لطفی: دانشگاه آزاد اسلامی آماده رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی همه سازمان‌ها است

تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با حضور دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه و مسعود پل‌مه، رئیس هیات‌ مدیره انجمن کشتیرانی امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، فرهاد حسین‌زاده لطفی، در جلسه انعقاد این تفاهمنامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با سابقه 35 ساله، در حال حاضر حدود یک‌میلیون و 500هزار دانشجو در همه مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکتری دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: سازمان‌هایی که مسئولیت‌های مستقیم یا وابسته به رشته‌های ما دارند، می‌توانند با دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط برقرار کنند. نیازهای آموزشی و پژوهشی هر سازمان می‌تواند تعریف شود و به کمک امکانات دانشگاه آزاد اسلامی این نیازها مرتفع شود.

وی گفت: بر همین اساس، دانشگاه آزاد اسلامی با انجمن کشتیرانی وارد مذاکره شده است و از آنجایی که این دانشگاه رشته‌های مرتبط با این حوزه دارد، می‌تواند همکاری‌های دوجانبه یا چندجانبه زیادی با انجمن کشتیرانی داشته باشد.

حسین‌زاده لطفی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی رشته‌های مهندسی دریا و دریانوردی، مهندسی ماشین‌آلات دریایی، بازاریابی دریایی، مخابرات دریایی، کاردانی برق و الکترونیک دریایی فعال هستند که می‌توانند مورد استفاده انجمن کشتیرانی باشند. البته ممکن است رشته‌های دیگری نیز مورد‌نیاز این انجمن باشد که با همکاری‌های صورت گرفته و انعقاد این تفاهم‌نامه می‌توانیم آنها را در دستور کار قرار دهیم.

وی موضوعات تفاهم‌نامه همکاری با کشتیرانی را آموزشی و پژوهشی اعلام کرد و گفت: در حوزه آموزش، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت موردنیاز، بازنگری در برنامه‌های درسی قدیمی و ایجاد رشته‌های جدید موردنیاز در دستور کار قرار دارد و همچنین در حوزه پژوهش، اجرای طرح‌های پژوهشی و تعریف پایان‌نامه‌های مشترک کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی به کمک نیروهای متخصص در انجمن و دانشگاه را دنبال خواهیم کرد و امیدواریم این همکاری پس از انعقاد تفاهمنامه وارد مراحل اجرایی شود و اهدافی را که مورد تاکید قرار گرفته است، به اجرا درآید.

در ادامه مسعود پل مه، رئیس هیات‌ مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: با قدمت 65 ساله انجمن کشتیرانی، این انجمن منشاء خدمات بسیار شایسته‌ای برای اقتصاد کشور بوده است. در بررسی حوزه کسب‌و‌کار خلا ارتباط صنعت با دانشگاه به چشم می‌خورد و از این رو لازم است اشتغال در حوزه دریایی بازنگری شود.

رئیس هیات‌مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته افزود: 95درصد واردات و بخش زیادی از صادرات به کشتیرانی وابسته است و ارتقای جایگاه این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد. ما لازم می‌دانیم که تجربیات سنتی را با دانش مرتبط کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کنیم. پس از مذاکرات با دانشگاه آزاد اسلامی این تفاهمنامه وارد مرحله امضا و اجرا شده است و امروز پس از اجرای آن کارهای عملیاتی آغاز می‌شود.

کد خبر: 759850

وب گردی

وب گردی