رایزنی هیات مجلس شورای اسلامی با رئیس گروه دوستی پارلمانی ویتنام و ایران در هانوی

یک هیات از مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه به سرپرستی 'حمیدرضا فولادگر' در هانوی با رئیس گروه دوستی پارلمانی ویتنام و ایران در محل مجلس ملی ویتنام دیدار و برای توسعه همکاری های پارلمانی رایزنی کردند.

به گزارش ایسکانیوز 'محمدمهدی مفتح' نماینده تویسرکان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، 'اسدالله قره‌ خانی' نماینده مردم علی آبادکتول و سخنگوی کمیسیون انرژی، 'حسین امیری خامکانی' نماینده مردم زرند و کوهبنان و نایب رئیس کمیسیون انرژی و 'ولی ملکی' نماینده مشکین شهر و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعضای هیات پارلمانی ایران هستند که در این دیدار حضور داشتند.

ریاست این هیات را 'حمیدرضا فولادگر' نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی برعهده دارد.

براساس این گزارش، هیات پارلمانی ایران روز پنجشنبه با 'نگوین وان فا' رئیس گروه دوستی پارلمانی ویتنام و ایران در محل مجلس ملی ویتنام در هانوی پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار با تاکید بر تلاش برای افزایش رایزنی ها در خصوص تقویت دیپلماسی پارلمانی بین ایران و ویتنام، خواستار تداوم مشورت های تخصصی میان کمیسیون های مجالس دو کشور شدند.

مقام های پارلمانی ایران و ویتنام در این دیدار خواستار انجام سفرهای پارلمانی در سطوح هیات رئیسه، روسای کمیسیون ها و اعضای پارلمان بین دو کشور شدند.

'صالح ادیبی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام دی ماه سال گذشته با 'نگوین تی کیم نگان' رئیس مجلس ملی این کشور جنوب شرق آسیا دیدار و راه های تقویت همکاری های پارلمانی دو کشور را بررسی کرده بود.

تقویت دیپلماسی پارلمانی، تبادل هیات های عالی رتبه، ملاقات روسا و اعضای کمیسیون های تخصصی و همچنین گروه های دوستی پارلمانی محور اصلی مذاکرات بلندپایه ترین دیپلمات ایران در هانوی و رئیس مجلس ملی ویتنام بود.

چهاردهمین دوره مجلس ملی ویتنام یا مجمع ملی مرداد ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد. 500 نماینده این دوره از مجلس ملی ویتنام برای یک دوره از سال 2016 تا سال 2021 میلادی انتخاب و به مجلس راه یافته اند.

خبرنگار:علی درخشان

کد خبر: 759870

وب گردی

وب گردی