کاهش قیمت خودروهای وارداتی و داخلی+ جدول

به گفته فعالان بازار خودرو، در فروردین ماه به دلیل اینکه انواع خودرو در بازار وجود داشت و هیچ کمبودی دیده نمی‌شد، کاهش قیمت ها رقم خورد به طوری که اکنون فروشندگان حاضر می‌شوند خودروها را با کمترین سود به فروش برسانند.

به گزارش ایسکانیوز، سعید موتمنی رئیس اتحادیه خودرو در این خصوص گفت: با توجه به اینکه دیگر همچون گذشته خودرو کالای سرمایه ای محسوب نمی شود، بنابراین دیگر کششی به سمت خرید خودرو دیده نمی‌شود و تنها افرادی به سمت بازار خودرو کشیده می‌شوند که به طور واقعی احتیاج به خودرو دارند.

موتمنی با اشاره به کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی، دلیل این تغییرات را کاهش تقاضا می‌داند. او می‌گوید نسبت به اسفند ماه کاهش واردات را شاهد بودیم اما به دلیل اینکه محصولات در بازار وجود داشت و هیچ کمبودی دیده نمی‌شد، کاهش قیمت ها را شاهد بودیم به طوری که اکنون فروشندگان حاضر می‌شوند خودروها را با کمترین سود به فروش برسانند. او یکی از دلایل را رکود فروش در ابتدای سال دانست و گفت همیشه در ابتدای هر سال کاهش قیمت رخ می‌دهد.

همانطور که اخیرا رئیس شورای رقابت گفته بود: خودروسازان به هیچ عنوان امکان افزایش قیمت محصولات خود را ندارند. این اتفاق رقم خورد و در بازار افزایش قیمت چشمگیری دیده نمی‌شود اما در برخی از خودروها به تعداد انگشت شمار این افزایش قیمت دیده می‌شود. به عنوان مثال در خصوص پژو ۲۰۶، این خودرو نسبت به هفته گذشته ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از خودروها نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت را تجربه کرده اند. پژو پارس سال با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به ۳۷ میلیون تومان رسید. همچنین خودرو دنا با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تندر ۹۰ اتوماتیک نیز با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی ۴۸ میلیون ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

از جمله خودروهایی که افزایش قیمت داشتند، قیمت پراید ۱۱۱ که هفته گذشته ۲۱ میلیون ۹۰۰ هزار تومان و این هفته ۲۲ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ در ۴۵ میلیون و ۳۰۰ تومان فروخته می‌شود.

همچنین از میان خودروهای وارداتی نیز، سوناتا با کاهش قیمت ۴ میلیون تومانی ۱۶۷ میلیون، توسان ۱۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، اسپورتیج ۱۷۵ میلیون تومان، سراتو ۱۳۹ میلیون تومان و سانتافه ۲۴۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

آرش محمدی

کد خبر: 759886

وب گردی

وب گردی