جزییات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد/از توزیع کارت آزمون تا چگونگی پاسخ به سوالات

آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۳۹۶ در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه برگزار می شود و داوطلبان از دوشنبه ۴ اردیبهشت می توانند کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

به گزارش ایسکانیوز، آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال ۱۳۹۶ برای ‌۱۳۲ کد رشته‌ امتحانی‌ در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۷ و ۸ اردیبهشت ‌ماه سال ۱۳۹۶ و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال ۱۳۹۶

داوطلبان‌ متقاضی‌ هر یک‌ از کدرشته‌های امتحانی‌ لازم‌ است‌ به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند. شهرستان محل برگزاری آزمون داوطلبان با توجه به استان محل اقامت آنان به شرح جداول اعلام شده است.

کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۹۶ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان به آدرس www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

داوطلبان لازم است براساس مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

بیست و دومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور

اولین مرحله آزمون بیست و دومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور همزمان با برگزاری آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۶، در ۲۲ رشته برگزار می شود.

رشته‌های زبان و ادبیات فارسی (کد ۱۱۰۱)، مجموعه علوم جغرافیایی (کد ۱۱۰۲)، علوم اقتصادی (کد ۱۱۰۵)، مجموعه الهیات و معارف اسلامی – علوم قرآنی (کد۱۱۱۱)، مجموعه علوم تربیتی (کد ۱۱۱۷)، مجموعه حقوق (کد ۱۱۲۶)، علوم زمین (کد ۱۲۰۱)، شیمی (کد۱۲۰۳)، مجموعه فیزیک (کد ۱۲۰۴)، مجموعه زیست شناسی سلولی ملکولی (کد ۱۲۰۶)، آمار (کد ۱۲۰۷) از جمله این رشته ها است.

همچنین رشته های مجموعه ریاضی (کد۱۲۰۸)، زیست شناسی گیاهی (کد ۱۲۱۳)، زیست شناسی جانوری (کد ۱۲۱۴)، مجموعه مهندسی برق (کد ۱۲۵۱)، مجموعه مهندسی شیمی (کد ۱۲۵۷)، مجموعه مهندسی عمران (کد ۱۲۶۴)، مجموعه مهندسی مکانیک (کد ۱۲۶۷)، مجموعه مهندسی مواد و متالورژی (کد ۱۲۷۲)، مهندسی کامپیوتر (کد ۱۲۷۷)، مجموعه زراعت و اصلاح نباتات (کد ۱۳۰۳) و طراحی صنعتی (کد۱۳۶۲) از جمله رشته های المپیاد علمی است.

آن دسته از داوطلبانی که منحصراً متقاضی شرکت در آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور شده‌اند، لازم است براساس برنامه زمانی اعلام شده برای هریک از رشته‌های مذکور، در آزمون رشته امتحانی دوره کارشناسی ارشد مربوط شرکت کنند.

این داوطلبان باید همزمان با سایر داوطلبان کدرشته های مربوط از تاریخ ۴ اردیبهشت ۹۶ به سایت اینترنتی سازمان مراجعه و نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

داوطلبانی که موفق به مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون خود نشوند، ضرورت دارد برای پیگیری موضوع در زمانهای اعلام شده به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص (مطابق جدول شماره ۲) مراجعه کنند.

شروع فرآیند برگزاری آزمون صبحها از ساعت ۷:۳۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) است. درب حوزه‌های امتحانی صبح ها راس ساعت ۷:۰۰ و بعد از ظهرها راس ساعت ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد. لذا پس از بسته شدن در سالنهای امتحانی از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی، ممانعت بعمل خواهد آمد.

اعلام موارد ممنوعه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶

داوطلبان لازم است با توجه به رشته امتحانی و موادی که امتحان خواهند داد لوازم مورد نیاز از قبیل مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاکن، مداد تراش و سنجاق را بهمراه داشته باشند و از آوردن‌ وسایل‌ اضافی‌ مانند ساک‌ دستی‌، کیف‌ دستی‌، پیجر، تلفن‌ همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند،‌ جزوه،‌ کتاب، ماشین حساب و نظایر آن و هم‌چنین وسایل‌ شخصی‌ به‌ جلسه‌ آزمون‌ اکیداً خودداری‌ شود.

به‌ همراه‌داشتن‌ هر کدام‌ از وسایل‌ مندرج‌ در این‌ بند به‌ عنوان‌ تقلب‌ و تخلف‌ تلقی‌ و با داوطلبان‌ ذیربط برابر آیین‌ نامه‌ تقلب‌ و تخلف‌ رفتار خواهد شد.

نظر به اینکه سوالات رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب نمی‌باشد، لذا به کلیه داوطلبان تأکید می‌گردد با توجه به مطلب فوق، برای پاسخگوئی به سوالات هر یک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نبوده و از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که در این اطلاعیه نیز آمده است، رفتار خواهد شد.

انتشار کارنامه آزمون کارشناسی ارشد در نیمه دوم خرداد

پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ در آزمون‌ هر یک‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌، به نحو مقتضی و در نیمه دوم خرداد ماه سال ۱۳۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار داده‌ خواهد شد.

داوطلبانیکه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، ضرورت دارد بر اساس دستورالعمل‌هائی که متعاقباً اعلام می شود نسبت به انتخاب کد رشته محلهای تحصیلی مورد علاقه خود از کد رشته امتحانی یا کد رشته‌های امتحانی مجاز اقدام و از طریق اینترنت نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته مربوط اقدام کنند.

دفترچه های آزمون دارای تنوع و شخصی سازی شده

دفترچه های سؤال آزمون داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه ها دارای تنوع بوده و در انواع A، B ، C ، D ، E و F تقسیم می شوند. پاسخنامه و دفترچه سوال داوطلبان در یک بسته نایلونی و در کدرشته هایی که دارای دو دفترچه سوال هستند تحت عنوان دفترچه شماره ۲ در یک بسته نایلونی جداگانه، تحویل داوطلبان خواهد شد.

امکان استفاده از امکانات بیشتر برای داوطلبان کم بینا

علاوه بر چاپ معمولی، دفترچه سوالات به خط بریل برای ایندسته از داوطلبان نابینا تهیه شده است. ضمناً برای کلیه داوطلبان کم بینا در تمامی کدرشته ها دفترچه خط درشت تهیه شده است. داوطلبان کم بینا می توانند برای قرائت سوالات در جلسه آزمون از ذره بین و یا دستگاه بهدید استفاده کنند.همراه داشتن ذره بین و دستگاه بهدید (بزرگ نما) بدون حافظه و استفاده آن در جلسه آزمون توسط داوطلبان کم بینا مجاز است.

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

200/202

کد خبر: 759915

وب گردی

وب گردی