راه‌اندازی اولین پارک فناوری‌های نرم تا 2 ماه آینده

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ از راه‌اندازی اولین پارک علم و فناوری «فناوری‌های نرم و هویت‌ساز» در این دانشگاه تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، ایمانی خوشخو، با بیان اینکه تاکنون پارک‌های علم و فناوری بیشتر در حوزه‌های سخت‌افزاری راه‌اندازی شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر پارک علم وفناوری که به صورت اختصاصی در حوزه نرم‌افزاری به شکل عام "حوزه فرهنگ" در کشور فعالیت داشته باشد، وجود ندارد؛ این درحالیست که تمرکز بر حوزه فرهنگ همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: البته مسؤولان به دنبال اجرایی‌سازی این مساله بودند، اما به دلیلی سختی کار تاکنون کسی پیش‌قدم نشده بود. از این رو جهاد دانشگاهی آمادگی خود را برای ورود به این حوزه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

وی ادامه داد: در این راستا جلسات خوبی برگزار شد و دانشگاه علم و فرهنگ نیز تمام توانمندی خود را در اختیار گذاشت و هم‌اکنون نیز طرح راه‌اندازی پارک علم و فناوری «فناوری‌های نرم و هویت‌ساز» در حال گذراندن مراحل تصویب نهایی خود در وزارت علوم و شورای گسترش است.

ایمانی خوشخو گفت: به احتمال زیاد این پارک تا یکی دو ماه آینده تاسیس خواهد شد و تمام فعالیت‌های حوزه ایده‌پردازی، گستره مسائل فرهنگی، صنایع فرهنگی و حوزه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی را در این پارک سامان خواهیم داد.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه این پارک در ساختمان جدید دانشگاه علم و فرهنگ راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: پس از راه‌اندازی پارک، تمام کسانی که در حیطه مسائل فرهنگی علوم انسانی و تبدیل دانش علوم انسانی و حوزه فرهنگ به ثروت و کار فعالیت می‌کنند، می‌توانند در این پارک حضور یابند.

وی تصریح کرد: در صورت افزایش گستره فعالیت‌های پارک، به شکل فیزیکی نیز در مجتمع کرج دانشگاه فضای بزرگی را در نظر گرفته‌ایم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشاردهنده:آخوندی

200

کد خبر: 759936

وب گردی

وب گردی