رئیس جمهور اوکراین از ترامپ خواست تحریم ها علیه روسیه را حفظ کند

رئیس جمهور اوکراین ضمن متهم کردن روسیه به برهم زدن نظم جهانی، از ترامپ خواست تا همچنان تحریم ها علیه روسیه را حفظ کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین چاپ انگلیس نوشت: «پترو پروشنکو» رئیس جمهور اوکراین از «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود درخواست کرد تا تحریم ‌های اعمال شده علیه روسیه به قوت خود باقی بمانند.

وی در توضیح این درخواست خود گفت، این تنها راهی است که می ‌توان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را در میز مذاکرات نگه داشت و تانک‌ های روسی را از مرکز اروپا دور کرد.

پروشنکو همچنین گفت که «تداوم حمایتها از اوکراین آزمونی بود برای سنجش تمایل غرب به نبرد برای ارزشهای خود یا رو به زوال بودن آن آنگونه که مسکو ادعا می کند».

وی افزود: تحریم‌ ها علیه روسیه باید به قوت خود باقی بمانند. سخنان آنهایی را که می ‌گویند تحریم‌ها علیه روسیه دستاوردی نداشت، باور نکنید. این تنها ساز و کار حفظ روس‌ها در میز مذاکره است. اگر این تحریم ‌ها و ارتش جدید اوکراین نبودند، تانک‌های روسیه بیشتر به عمق اروپا می رسیدند.

رئیس جمهور اوکراین این سخنان را در مؤسسه سلطنتی روابط بین‌المللی (چاتم هاوس) در لندن بیان داشت.

وی افزود: پوتین فعالیت خود را در اوکراین با برخوردای از حس مصونیت آغاز کرد. بخاطر این تحریم ها، او اکنونی در نوعی حس تردید و دودلی به سر می برد.

پوروشنکو روسیه را به نپذیرفتن نظم جهانی متهم کرد و گفت: «روسیه نه تنها نظم جهانی را رد می‌کند، بلکه سعی در ایجاد یک جایگزین براساس ارزش های جایگزین دارد.»

رئیس جمهور اوکراین همچنین نسبت به مواضع قاطع دولت جدید ترامپ در حمایت از اوکراین در نبرد علیه آنچه که تجاوزهای روسیه نامید، ابراز اطمینان کرد و افزود که گفتگوهای مهمی را هفته گذشته با «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا انجام داده است.

رئیس جمهور اوکراین افزود: آمریکا در حال حاضر، به لحاظ سیاسی و دیپلماتیک، دید واضح و روشنی در خصوص نقش اوکراین و ادعاهای تبلیغاتی روسیه دارد.

خبرنگار:شایان دنیادیده/ منتشرکننده:

کد خبر: 759939

وب گردی

وب گردی