ظریف در واکنش به سخنان تیلرسون: آمریکا موظف است به تعهدات خود عمل کند

وزیر امور خارجه در صفحه توئیتر خود نوشت:آمریکا نمی تواند اعتراف آن کشور به اجرای تعهدات برجامی توسط ایران را بپوشاند

به گزارش ایسکانیوز، محمد جواد ظریف در تازه ترین توئیت خود و در واکنش به اظهارات رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نوشت:اتهامات بی پایه آمریکا نمی تواند اعتراف آن کشور به اجرای تعهدات برجامی توسط ایران را بپوشاند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: آمریکا موظف است که مسیر خود را تغییر داده و به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش ایرنا رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفته است: توافق هسته ای با ایران یا «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) در جلوگیری از دست یابی تهران به سلاح هسته ای «شکست» خورده است.

وی با بیان اینکه این توافق فقط دستیابی ایران به سلاح هسته ای را به تعویق انداخته است،اظهار داشت: این توافق نماد رویکرد شکست خورده گذشته است که هم اکنون ما را با وضعیت خطر قریب الوقوع کره شمالی مواجه کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفته است، اشتباهی که در جریان دستیابی به توافق هسته ای با ایران صورت گرفت این بود که به جز تهدید هسته ای، دیگر مسائل ایران نادیده گرفته شد به همین دلیل می بایست ما از یک منظر جامع به ایران بپردازیم.

این درحالی است که تیلرسون در نامه ای ای به پال رایان رییس‌مجلس نمایندگان تاکید کرد: ایران به تعهداتش در برجام پایبند بوده است و کاخ سفید تعلیق تحریم هارا بمدت 90 روز تمدید کرد.

خبرنگار:علی درخشان

کد خبر: 759996

وب گردی

وب گردی