اسد:کشورهای غربی مانع ورود گروه تحقیق درباره خان شیخون به سوریه هستند

بشار اسد گفت: غرب و آمریکا از بیم برملا شدن داستان ساختگی و دروغین آنها درباره ماجرای خان شیخون از ورود هرگونه گروه تحقیق به سوریه برای تحقیق درباره حادثه خان شیخون جلوگیری کردند.

به گزارش ایسکانیوز خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: رئیس جمهور سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد غرب و آمریکا از بیم برملا شدن داستان ساختگی و دروغین آن ها درباره ماجرای خان شیخون از ورود هرگونه گروه تحقیق به سوریه برای تحقیق درباره این حادثه جلوگیری کردند.

بشار اسد در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: « ما نامه رسمی برای سازمان ملل متحد فرستادیم و از این سازمان درخواست کردیم گروهی را برای تحقیق درباره حادثه خان شیخون اعزام کند. طبعا سازمان ملل متحد تاکنون هیچ هیئت تحقیقی را به سوریه اعزام نکرده است زیرا غرب و آمریکا از ورود آن جلوگیری کردند و اگر چنین گروهی ( گروه تحقیق ) وارد سوریه شود درخواهد یافت همه ادعاها و روایت های غربی ها و آمریکا درباره حادثه خان شیخون و به تبع آن حمله به فرودگاه الشعیران ساختگی و دروغین بوده است. به همین علت هیچ گروهی اعزام نشد.»

بشار اسد افزود: « من معتقدم تنها تماس و رایزنی که اکنون درباره اعزام گروه تحقیق به سوریه صورت می گیرد بین روسیه و برخی دیگر از کشورها است و ما تا این لحظه هیچ اخبار مثبتی درباره ورود هیچ گروهی دریافت نکرده ایم.»

رئیس جمهور سوریه همچنین، اخبار منتشر شده مبنی بر بازداشت ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد. وی گفت: « خیر، این اخبار صحیح نیست.»

اسد افزود: « خیر، اخبار منتشر شده در این باره به هیچ وجه صحیح نیست. مناطق مرزی سوریه و عراق تاکنون تحت سیطره گروه تروریستی داعش قرار دارد و تحت کنترل نیروهای سوری یا روس و یا حتی غربی ها و آمریکایی ها و هیچ طرف دیگری نیست. عناصر داعش به تنهایی بر این مناطق مرزی سیطره دارند بنابراین البغدادی در این منطقه در امان است».

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 760027

وب گردی

وب گردی