رئیس مجلس ملی پاکستان رهسپار تهران شد

'سردار ایاز صادق' رئیس مجلس ملی پاکستان و از اعضای ارشد حزب حاکم این کشور(مسلم لیگ نواز) صبح امروز (جمعه) در راس یک هیات پارلمانی رهسپار تهران شد.

به گزارش ایسکانیوز، سفر سردار ایاز صادق به جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت رسمی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سفر آذر ماه سال 1393 وی به اسلام آباد، انجام خواهد شد.

ایاز صادق امروز و پس از ورود به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران، برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) سفری چند ساعته به شهر مقدس قم خواهد داشت.

وی روزهای شنبه و یکشنبه آینده در تهران علاوه بر ملاقات با علی لاریجانی همتای ایرانی خود، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
رئیس مجلس ملی پاکستان عصر یکشنبه برای انجام سفری سیاحتی، تهران را به مقصد اصفهان ترک خواهد کرد. وی در مدت اقامت یک روزه خود در اصفهان، ضمن ملاقات با استاندار اصفهان، در ضیافت شام وی حضور خواهد یافت.
سردار ایاز صادق عصر دوشنبه اصفهان را برای سفر زیارتی به مشهد مقدس ترک خواهد کرد و دوشنبه شب همزمان با شب عید مبعث، به زیارت حرم حضرت ثامن الحج(ع) خواهد رفت. وی در مدت اقامت یک روزه در مشهد مقدس، با استاندار خراسان رضوی ملاقات خواهد کرد.
رئیس مجلس ملی پاکستان عصر سه شنبه، مشهدمقدس را به مقصد کشورش ترک خواهد کرد.
تبادل هیات های پارلمانی بین جمهوری اسلامی اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان چه در سطح همکاری های دوجانبه و چه در زمینه همکاری های منطقه ای و مجمع مجالس آسیایی، همواره و بطور منظم در دستور کار مجالس دو کشور قرار دارد.
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران در سفر خود به اسلام آباد در بهمن ماه سال گذشته، با روسای مجالس ملی و سنا و رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور دیدار و گفت و کرد.
همچنین هیاتی از نمایندگان زن مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران در اسفندماه سال گذشته برای شرکت در کنفراسن 'نقش زنان پارلمان در تقویت مردم سالاری و عدالت اجتماعی' که به میزبانی مجلس ملی پاکستان برگزار شد، به اسلام آباد سفر کرد.
به گزارش ایرنا، یک هیات پارلمانی از مجلس شورای اسلامی کشورمان نیز در اسفندماه سال گذشته برای شرکت در نشست مجمع مجالس آسیایی به اسلام آباد سفر کرد.

302/302

کد خبر: 760044

وب گردی

وب گردی