فعالیت‌های لازم برای حفظ نظم و امنیت انتخابات انجام شده است

رئیس پلیس پیشگیری ناجاگفت: برنامه ای با عنوان آمایش ایستگاه های نیروی انتظامی در دستور کار پلیس قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمد شرفی در همایش کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکه شرکت در این همایش با هدف ارزیابی عملکرد نیروی انتظامی استان و ابلاغ تدابیر فرماندهی انتظامی صورت گرفته است، اظهار کرد: حفظ نظم و امنیت در برگزاری انتخابات امسال مهم ترین مأموریت و اصلی ترین وظیفه پلیس است.

وی تصریح کرد: تمام فعالیت‌های لازم برای حفظ نظم و امنیت در برگزاری انتخابات فراهم و وظایف بخش ها و قسمت های مختلف پلیس مشخص شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: درکنار برگزاری انتخابات، رسیدگی به برنامه های پیشگیری از قاچاق کالا، مقابله جدی با مواد مخدر، کاهش سرقت و جرایم، تحول در کلانتری و پاسگاه ها در ابعاد مختلف در راستای توانمندسازی کارکنان کلانتری و ایجاد بهینه ماموریت ها هم از جمله برنامه های سال جاری است.

شرفی با اشاره به اینکه برنامه دیگری با عنوان آمایش ایستگاه های نیروی انتظامی در دستور کار پلیس قرار دارد، گفت: ایستگاه های بازرسی از همان زمان تاسیس در همان مکان سابق باقی ماندند اما جاده ها و جمعیت جابه جا شده، ضرورت آمایش ایستگاه ها وجود دارد.

وی افزود: با توجه به سیاست پیشگیرانه نیروی انتظامی در سال ۹۵، سرقت مسلحانه در کشور ۸ درصد کاهش داشت و توفیق خوبی در حوزه قاچاق به دست آمد به طوری که ارزش ریالی آن ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

شرفی با بیان اینکه دو برنامه هماهنگی درون و برون سازمانی برای اجرای مسئولیت ها و هدایت منابع به منظور تحقق اهداف در دستور کار قرار دارد، افزود: در حال حاضر با حمایت مردم، برغم همه مشکلات منطقه ای، ایران کشور امنی در منطقه است.

وی با اشاره به اقدامات مراکز مشاوره و راهنمایی مستقر در کلانتری ها به منظور کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق در کشور، گفت: در حال حاضر ۶۰۰ مرکز مشاوره و راهنمایی در کلانتری های کشور وجود دارد و ۷۰ درصد پرونده هایی که به مراکز مشاوره ارجاع داده می شود منجر به صلح است.

دریافت کننده و انتشار:نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 760058

وب گردی

وب گردی