هیل: دشمن آمریکا استیو بنن است، نه کره شمالی، ایران یا روسیه

نشریه هیل نوشت نفرت‌پراکنی و رویکردهای افراط گرایانه استیو بنن، امنیت آمریکا را بیش از کره شمالی، ایران و یا روسیه تهدید می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی «هیل» نوشت: هرچند استیو بنن دیگر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیست؛ اما همچنان به عنوان فردی خطرناک در مسند قدرت است.

براساس گزارش ها وی در پشت پرده 18 ساعت در شبانه‌روز کار می کند تا دستورکار افراط گرایانه و ملی‌گرایی نژادپرستانه را ترویج دهد. وی همچنان به طور رسمی «مشاور ارشد امور راهبردی» دونالد ترامپ است و از جانب خودی هایی مثل جف سشنز دادستان کل، ربکا مرسر، حامی بزرگ مالی و بسیاری دیگر از رهبران بسیار تندرو جمهوری خواه ( که ترامپ را تهدید کرده اند در صورتی که بنن را اخراج کند، وی را به زیر خواهند کشید) حمایت می‌شود.

هرچند ایوانکا و کوشنر دختر و داماد ترامپ، رئیس جمهور را تحت فشار قرار دادند بنن را اخراج کند، ترامپ برای جدا شدن از وی محتاط خواهد بود. وی آنقدر محبوب نیست که بتواند در برابر جنگ تبلیغاتی ناشی از اخراج بنن مقاومت کند.

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید: به همین علت نباید به دشمنان بنن برای بیرون راندن وی از عرصه سیاسی متکی بود. در عوض، اکنون باید از فرصت به دست آمده در نتیجه ضعف کنونی بنن برای درخواست اخراج وی به عنوان یک اصل بنیادی استفاده کنیم. مثل هر رئیس جمهور دیگری، ترامپ تعهد کرد از قانون اساسی آمریکا محافظت و دفاع کند و مشروعیت ریاست جمهوری وی به پایبندی به این سوگند وابسته است. به همین علت است که به کار گرفتن استیو بنن، ریاست جمهوری ترامپ را از همان آغاز لکه‌دار کرد: ترامپ وعده داد علیه دشمنان قانون اساسی بجنگد نه این که آنها را استخدام کند.

در ادامه گزارش آمده است: بنن با دقت و بدون این که آشکارا قانون اساسی آمریکا را به چالش بکشاند یا از پاکسازی قومی غیرسفیدها حمایت کند، بریت بارت را به عنوان یک سایت اصلی راست گرای ترویج دهنده تنفر معرفی کرد. این سایت منبع اصلی وب سایت های ترویج دهنده تنفر از جمله دیلی استورمر تبدیل شد. بنن از طریق تمرکز بر تنفر مشترک جنبش ها علیه دشمنانی که علیه سفیدپوستان توطئه می کنند مثل غیرسفیدپوستان، مسلمانان، یهودیان، مهاجران، فمنیست ها، لیبرال ها، جمهوری خواهان میانه رو و طرفداران جهانی شدن به این هدف خود دست یافت. بنابراین قابل پیش بینی است که بنن در کاخ سفید برای پیش بردن دستور کار تنفر افراطی بدون در نظر گرفتن قوانین قانون اساسی، محدودیت های قانونی یا هنجارهای دموکراتیک فعالیت می‌کند.

گفته می شود بنن معمار اصلی اقدام خلاف قانون و نفرت برانگیز ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا است و نشان داده است تمایل دارد برای ساکت کردن رسانه ها و وادار کردن اعضای کنگره برای تن دادن به خواسته هایش، به تهدیدهای خشونت آمیز متوسل شود.

بنن از جنبه های دیگر نیز خطرناک است. وی همچنین تصمیم دارد جلوی دولت را برای حمایت از بهداشت و امنیت مردم از طریق حذف دولت اجرایی، خارج شدن از توافق های بین المللی و برچیدن حمایت ها از کارگران و خانواده ها بگیرد.

در این گزارش همچنین آمده است: با وجود شکست ها و تنزل درجه اخیر، بنن همچنان تلاش می کند آمریکا و دنیا را در جهت جهان بینی خود سوق دهد. بنن باهوش است و از شکست هایش درس می گیرد و تلاش می کند دوباره همان شکست را تکرار نکند و راهکارهایش را اصلاح کند. به مین علت وی خطرناک تر می شود. شاید وی اکنون برای آمریکا بسیار خطرناک تر از دشمنان تندرویی مثل کره شمالی، ایران یا روسیه است.

ترامپ برای پایبند بودن به سوگندش برای محافظت از قانون اساسی، باید بلافاصله بنن را بدون درنظر گرفتن تبعات سیاسی و واکنش شدید افراط گرایان راست گرا، اخراج کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303

کد خبر: 760089

وب گردی

وب گردی