شیوه‌های حمایت از کارآفرینان جوان، اردیبهشت اعلام می‌شود

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: قصد داریم شیوه‌های حمایتی از کارآفرینی اجتماعی جوانان را اردیبهشت ماه اعلام کنیم تا در حوزه‌های کارآفرینی و مشارکت نقش اثربخشی داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمدرضا رستمی در این باره افزود: تلاش می‌کنیم منابعی که در بودجه سال ۹۶ در جهت حمایت از اشتغال و تولید ملی در نظر گرفته شده است را به حوزه جوانان نیز تخصیص یابد و قصد داریم با توجه به وظایف خود از جوانانی که در زمینه تولید ملی فعالیت می‌کنند، حمایت کنیم. در حال حاضر در حال بررسی شیوه‌های حمایتی از آنان هستیم.

وی اضافه کرد: راهکار اصلی در حوزه جوانان، توسعه اجتماعی است و تمام سیاست‌ها و برنامه‌ها باید در این حوزه سازماندهی شود؛ به گونه‌ای که به ارتقای توسعه اجتماعی جامعه جوان بینجامد. لازم است در چهار سال آینده نیز رویکرد حوزه جوانان توسعه اجتماعی با دو محور مشارکت و کارآفرینی اجتماعی باشد و برای دستیابی به این هدف از ظرفیت نخبگان اجتماعی جوان بهره برده شود.

رستمی در پایان گفت: مطالعات آینده پژوهی نشان می‌دهد که بیکاری و بحران‌آب دو مشکل در آینده است. هر کدام از این مسائل دارای ابعاد اقتصادی و اجتماعی است. در این شرایط لازم است از جامعه جوان و گروه‌های کارآفرین اجتماعی- که در جهت کاهش بحران‌ها و آسیب‌ها فعالیت می‌کنند- حمایت شود بنابراین تلاش می‌کنیم کارها به جوانان واگذار شود تا وضعیت اجتماعی را بهبود و سرمایه اجتماعی را ارتقاء دهند.

دریافت کننده و انتشار:نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 760128

وب گردی

وب گردی