برنامه موشکی زیردریایی کره‌شمالی به سرعت در حال پیشرفت است

گروهی هشت نفره از کارشناسان سازمان ملل گزارش دادند که کره شمالی به سرعت در حال پیشرفت در ساخت زیردریایی‌هایی است که قابلیت شلیک موشک و موشک‌های بالستیک نصب شده بر روی زیردریایی را دارند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارش این هیات آمده است: تحولات سریع تکنولوژیکی در بازه‌ای بسیار کوتاه در کره شمالی نتیجه پیشرفت این کشور در عملیاتی کردن سیستم‌های زیردریایی است که قابلیت شلیک و نصب موشک‌های بالستیک را دارند. تصاویر به دست آمده از زیردریایی کلاس "گورائه"، جزئیات مربوط به موشک‌های قابل نصب بر روی زیردریایی موسوم به "KN-11" و "پوکوکسونگ-1" در این گزارش دیده می‌شود.

لوله مربوط به شلیک موشک بر روی زیردریای گورائه نشان می‌دهد که این یک نمونه اولیه است و تغییراتی برای پرتاب و شلیک آن در حال انجام است.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: این تغییرات و سایر اقدامات از سوی کره شمالی به این معناست که پیونگ یانگ به دنبال استفاده از آنها بر روی زیردریایی‌هاست.

دولت کره شمالی در سال 2016 پنج موشک "KN-11" را آزمایش کرد و جهار مورد آزمایش این موشک‌ها نیز ظرف پنج ماه در منطقه "سینپو" صورت گرفته است که نشان دهنده روند پیشرفت سریع آن است.

منبع: ایسنا

۳۰۳

کد خبر: 760135

وب گردی

وب گردی