معاون وزیر جهاد کشاورزی:  اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با توجه بیشتر به کشت گلخانه ای محقق می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی سطح فعلی گلخانه های کشور را 11 هزار و 200 هکتار عنوان کرد و گفت:تولید گلخانه ای به دلیل صرفه زیاد و اشتغال آفرینی ، می تواند اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را محقق کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمد علی طهماسبی روز جمعه در آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ایران سبز و در جمع خبرنگاران ادامه داد: دولت از کشت گلخانه ای حمایت ویژه می کند زیرا این نوع کشت توانایی اشتغال آفرینی بالایی دارد.


معاون وزیر جهاد کشاورزی به حضور پرنگ بخش خصوصی دردومین نمایشگاه بین المللی ایران سبز اشاره کرد و گفت: علاوه بر شرکت های داخلی شرکت هایی از کشورهای آلمان، ژاپن، فرانسه، ایتالیا و هند در این دوره از نمایشگاه حضور یافته اند و آخرین دستاورد های خود در زمینه تولید محصول های گلخانه ای را به کشورمان آورده اند تا در معرض دید متخصصان داخلی باشد.


طهماسبی یادآورشد: متخصصان ایرانی می توانند با حضور در این نمایشگاه و بهره مندی وتبادل نظر با متخصصان سایر کشورها نسبت به ارتقای دانش خود اقدام کرده وبرای افزایش سطح کیفی محصول های خود از تجربه های آنان بهره مند شوند.


معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است تولید گلخانه ای به دلیل قابلیت توسعه بالا و اشتغالزایی فراوان بهترین زمینه برای تحقق این شعار است گفت: امسال 2 هزار و 500 هکتار به سطح گلخانه های کشور در راستای تحقق این شعار افزوده خواهد شد.


طهماسبی ادامه داد: اکنون دو هزار و 300 هکتار از سطح زیرکشت گلخانه ای به کشت گیاهان زینتی اختصاص یافته است و مابقی آن زیر کشت سبزی و صیفی و میوه هایی مانند توت فرنگی قرار گرفته است.


به گفته این مقام مسوول در وزارت جهاد کشاورزی در ماه های اخیر اقبال به کشت گلخانه ای اقلامی مانند لیموترش، انگور، هلو و زرد آلو افزایش یافته است که دولت نیز از این امر استقبال کرده و حمایت می کند.

طهماسبی گفت:علی رغم توان زیاد کشور در تولید محصول های گلخانه ای حجم صادرات بسیار کم است که باید برای افزایش صادرات تلاش کرد.


معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور باغبانی از تلاش برای تولید پایه همه گل ها در کشور خبرداد و ادامه داد: شرکت های ایرانی می توانند برای این کار سرمایه گذاری کنند و از فرصت نمایشگاه برای ارتقای توانمندی های خود استفاده کنند.


طهماسبی خاطرنشان ساخت: شرکت های ایرانی می توانند در زمینه تولید بذر، نشاء، تولید دانه های و تولید پایه ها و رقم های جدید سرمایه گذاری کنند زیرا اقلیم های متفاوتی که در ایران وجود دارد امکان همه این ها را به راحتی فراهم می سازد.


معاون وزیرجهاد کشاورزی با بیان این که اکنون واردات تنها در پایه های مادری( مثل رز) انجام می شود افزود: شرکت های دانش بینانی که اکنون شکل گرفته اند می توانند برای تولید این پایه ها در کشور اقدام کرده و علاوه بر رفع نیازهای داخلی به صادرات آنها کمک کنند.
طهماسبی حضور شرکت های تولید کننده خارجی در کشورمان را به صورت کنسرسیومی عنوان کرد که تعداد زیادی از شرکت های داخلی را در برگرفته است و همکاری خوبی با شرکت های داخلی همکاری دارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی به گزارش نشدن خسارت دیدن محصول های باغی به دلیل سرما زدگی تاامروز اشاره کرد و عنوان داشت: امسال وضعیت میوه در کشورمان خوب خواهد بود و پیش بینی می شود در همه میوه ها ارزانی و فراوانی داشته باشیم.


طهماسبی اظهار امیدواری کرد تاپایان اردیبهشت ماه نیز سرمازدگی محصول های باغی در کشور نداشته باشیم تا فروانی میوه بهتر باشد.
به گفته این مقام مسوول در جهاد کشاورزی تلاش برای هوشمند سازی گلخانه ها در ایران وجود دارد و اکنون تعداد زیادی از گلخانه ها هوشمند اداره می شوندو دمای آنها از این طریق رعایت می شود.


طهماسبی به حضور تعداد زیادی از نرم افزارهای هوشمند برای کمک به تولید باکیفیت تر محصول های گلخانه ای اشاره کرد و گفت: تلاش می شود از این نرم افزارها بیشتر استفاده کرد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی

402

کد خبر: 760136

وب گردی

وب گردی