اردوغان: ترامپ کارهایی را که اوباما نتوانست، انجام می‌دهد

رئیس جمهوری ترکیه گفت، همتای آمریکایی‌اش آنچه را که رئیس جمهوری سابق این کشور نتوانست درباره روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا انجام دهد، به خوبی انجام می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری A NEWS، گفت: بر این باورم که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا کارهایی را که قرار بود باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا درباره فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا انجام دهد، ادامه داده و به انجام می‌رساند. انتظار دارم که دولت واشنگتن تصمیم‌های درستی را برای جلوگیری از فعالیت‌های یک سازمان تروریستی از سوی گولن در پنسیلوانیا اتخاذ کند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت: این رهبر تروریستی در آمریکا ساکن است. آمریکا متحد استراتژیک ترکیه محسوب می‌شود و این نه تنها برای من بلکه برای تمام مردم ترکیه ناراحت کننده است. دولت آمریکا باید کاری کند و او را برای پاسخگویی به تمامی کارهایی که انجامشان داده، احضار کند.

به گفته دولت ترکیه، سازمان تروریستی فتح‌الله و رهبر آن مسئول کودتای نافرجام 15 ژوئیه سال گذشته میلادی علیه دولت آنکارا است که 249 کشته و قریب به 2200 زخمی برجای گذاشت.

رئیس جمهوری ترکیه قرار است 16 و 17 می سال جاری میلادی به آمریکا برود و استرداد گولن در کنار مسائل مربوط به عراق و سوریه در راس صحبت‌های مقام‌های ارشد دو کشور قرار دارد.

منبع: ایسنا

۳۰۳

کد خبر: 760138

وب گردی

وب گردی