میبدی: کاندیداها رویکردشان را برای اداره کشور ارائه دهند/تخریب کند درست نیست

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تایید صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم رویکردهایشان را برای اداره کشور ارائه دهند نه اینکه در تبلیغات خود به تخریب یکدیگر بپردازند.

حجت الاسلام فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه با بیان این که مردم تحمل مخالفت شخصی با رهبری را ندارند، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: احمدی نژاد با مخالفتی که نسبت به توصیه رهبری و فعالیتی هایی که در دوران ریاست جمهوری اش برخلاف قانون بود عقلا، منطقا، شرعا و عرفا جایگاهی نداشته که بخواهد تایید صلاحیت شود.

احمدی نژاد بعید بود تایید صلاحیت شود

وی با بیان این که احمدی نژاد بسیار بعید بود تایید صلاحیت شود، گفت: به قول دادستان تهران احمدی نژاد پرونده دارد و کسی که پرونده باز داشته باشد تایید صلاحیت نمی شود.

همچنین عضو مجمع محققین افزود: احمدی نژاد در دوران هشت ساله ریاست جمهوری اش اقتصاد، فرهنگ، سیاست خارجی کشور را به سمت وسویی که نباید می برد برد و به این سادگی ها نمی شود از این اتفاقات گذشت و آن را جبران کرد.

جهانگیری با روحانی رقابت ندارد

میبدی در پاسخ به این سوال که جهانگیری در افزایش رای روحانی تا چه حد تاثیر دارد، با بیان این که وی فرد مدیری است، گفت: میان مدیرانی که برای کاندیدای پوششی معرفی شدند جهانگیری صلاحیت بالایی دارد اما با وجود روحانی وی اصلا با روحانی رقابت نمی کند.

وی تاکید کرد: جهانگیری در اوایل انقلاب در حوزه های مدیریتی بوده و تا به کنون در رده های بالایی فعالیت داشته است به این معنا که ایشان از اشخاصی است که مشی مدیریت دارد.

اصولگرایان شاخصی برای رقابت با روحانی ندارند

عضو مجمع محققین درخصوص این که سبد رای روحانی نسبت به 92 افزایش می بابد یا خیر، گفت: اصولگرایان به دلیل تشتت، پراکندگی و بی تکلیفی که بین شان بسیار جدی است نسبت به دوره قبل رای بیشتری ندارند و سبد رای شان بسیار کمتر از دوره قبل است.

وی با بیان این که اصولگرایان شاخصی که بخواهد با روحانی رقابت کند را ندارند، تصریح کرد: در دوره قبل هم چهره هایی بودند بودند که مردم آنها را می شناختند اما توان رقابت با روحانی را نداشتند؛ افرادی که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری وارد شدند چهره های شاخص تر نسبت به چهره های دوره قبلی در بین مردم نیستند.

میبدی تاکید کرد: روحانی در عرصه انتخابات رقیب جدی ندارد.

تیم رسانه ای روحانی خیلی قوی نیست

عضو مجمع محققین ادامه داد: روحانی مردم را نتوانست راضی نگه دارد، درست است که تورم را مهار کرد ولی رکود به مردم ضربه زد زیرا تیم رسانه ای روحانی خیلی قوی نیست، اما طرف مقابل تمام ابزار رسانه ای را در اختیار دارد، از صدا و سیما گرفته تا بسیاری از تریبون های عمومی کشور.

وی با بیان این که روحانی باید در یک ماه آینده ابزار تبلیغاتی خود را تقویت کند، بیان کرد: اگر روحانی تیم رسانه ای خود را قوی نکند تبلیغات طرف مخالف ممکن است که رای اش را پایین بیاورد.

برخی از کاندیداها بجای نامه درخصوص اقدامات روحانی، رویکردشان را ارائه دهند

میبدی با اشاره به این که برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری رویکردی که نوعی سخن صحیح در عرصه اقتصاد، سیاست به ویژه سیاست خارجی داشته باشد را ارائه نداده اند، گفت: از دوستانی که با روحانی طلب رقابت را دارند ما نه چیزی دیده ایم و نه چیزی شنیده ایم فقط از جانب آنها تخریب بوده است، در حال حاضر جریان تخریب خیلی خلاف اخلاق است و همیشه هم رقابت ها براساس تخریب بوده است.

وی افزود: کاندیداها از رویکردشان درخصوص اقتصاد یا سیاست خارجی بگویند.

میبدی در پایان تصریح کرد: داوطلبان یک مانیفست خوب ارائه کنند و بگویند که ما اداره کشور را اینگونه می پذیریم این که صدا و سیما و دیگری بیاید تخریب کند درست نیست؛ البته علت شکست اصولگرایان در دوره های گذشته به دلیل تخریب بوده به این معنا که رویکرد درستی به مردم ارائه ندادند و حتی ممکن است که وعده های دروغ بگویند ولی از نگاه کارشناسی حرفی تا به حال نداشته اند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 760190

وب گردی

وب گردی