گزینه‌های تاکتیکی انریکه در فقدان نیمار

سرمربی تیم فوتبال باشگاه بارسلونا به خاطر غیبت نیمار مجبور به ایجاد تغییرات تاکتیکی اساسی در تیم خود شده است.

به گزارش ایسکانیوز، لوئیس انریکه به صورت طبیعی در فقدان نیمار باید به سراغ آردا توران برود اما این بازیکن اهل ترکیه هنوز از کادر پزشکی و فنی تیم مجوز حضور رسمی در تمرینات فشرده تیم را دریافت نکرده است.

انریکه باید این موضوع را مد نظر داشته باشد که قرار است در برنابئو مقابل تیم پر ستاره و البته تا حدودی خسته رئال مادرید بازیکنانش را به صف کند و آرایشی معقول در تاکتیک خود داشته باشد.

یکی از راه‌های تاکتیکی انریکه انتخاب سیستم 3-1-4-1-1 است. در این حالت، ماسکرانو، پیکه و اومتیتی در خط دفاعی تیم حضور خواهند داشت، بوسکتس کمی جلوتر بازی خواهد کرد و سرخیو روبرت، راکیتیچ، اینیستا و آلبا 4 ستاره انریکه برای مدیریت میانه میدان هستند.

مسی مثل همیشه فضای مخصوص به خود را در اختیار خواهد داشت و سوارس البته کمتر از مسی دوندگی دارد و بیشتر منتظر تغذیه از سوی بازیکنان میانی است.

انتخاب دیگر انریکه، سیستم 3-5-2 است، در این حالت وظایف روبرت و آلبا تغییر اساسی خواهد داشت.

اگر قرار باشد انریکه از آرایش 4-3-3 استفاده کند، ماسکرانو سر جای همیشگی خود خواهد ایستاد و روبرت، پیکه، اومتیتی و آلبا در خط دفاعی بازی خواهند کرد. در چنین شرایطی بوسکتس، راکیتیچ و آندره گومس وظیفه تغذیه مسی، اینیستا و سوارس را خواهند داشت.

انریکه علاقه زیادی به استفاده از اینیستا در ال کلاسیکودربی دارد اما با توجه به محدودیت‌های سر راهش شاید نتواند از او به عنوان بازیکن کلیدی و ثابت بهره ببرد.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:پورعرب

604

کد خبر: 760231

وب گردی

وب گردی