بارون درخت‌ نشین  به چاپ دوازدهم رسید

رمان خارجی "بارون درخت نشین" اثر ایتالو کالوینو و ترجمه مهدی سحابی توسط نشر نگاه به چاپ دوازدهم رسید.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب "بارون درخت نشین" اثر ایتالو کالوینو و ترجمه مهدی سحابی به تازگی توسط نشر نگاه تجدید چاپ شده و به چاپ دوازدهم رسید.

"بارون درخت‌ نشین" نام کتابی از ایتالو کالوینو نویسنده ایتالیایی است. این کتاب سرگذشت پسری را به تصویر می‌کشد که تصمیم می‌گیرد زندگی خود را بر روی درختان سپری کند. ایجاد یک «پادشاهی درختی» توسط پسر استعاره‌ای از استقلال معرفی می‌شود و چالش‌ها و فرصت‌های این عمل دستمایه‌ای برای نویسنده به منظور بررسی پرسش‌های فلسفی بشر می شود.. این کتاب در سال ۱۳۸۶ توسط مهدی سحابی و چاپ موسسه انتشارات نگاه به فارسی ترجمه شده است.

کتاب، داستان زندگی کوزیمو لارس دو روندو پسر بارون آرمینیوس را از سن ۱۲ سالگی تا مرگ از زبان برادرش بیاجیو به تصویر می‌کشد. خانواده اعیانی آن‌ها در شهر اومبروزا زندگی می‌کند و کودکان با شیوه‌های سخت و خشکی بزرگ می‌شوند که پذیرششان از سوی بچه‌ها به اکراه صورت می‌پذیرد. ناخرسندی کوزیمو تا بدانجا پیش می‌رود که روزی به بالای درخت بلوطی می‌رود و دیگر حاضر به پایین آمدن نمی‌شود. وجود جنگل‌های بسیار با درختانی که شاخه‌هایشان در هم می‌رود این امکان را به «بارون درخت‌نشین» می‌دهد که از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از شهری به شهر دیگر سفر کند بی آنکه نیازی به پایین آمدن از درختان داشته باشد. این رفتار و زندگی پیوسته بر روی درختان گوناگون تا پایان عمر با او می‌ماند. در این میان هر آن مقدار که بارون خود را از دیگران و مردم روی زمین دورتر می‌کند، بیشتر و بیشتر به رابطه و کمک به آن‌ها نیاز پیدا می‌کند. عشق میان بارون و دختری به نام ویولتا باعث دگرگون شدن زندگی بارون و بیاجیو و مردمان اومبرزو می‌شود.

این کتاب در 320 صفحه با قیمت 22 هزار تومان توسط انتشارات نگاه برای علاقمندان به کتاب و مطالعه تجدید چاپ شد.

خبرنگار: بخشی پور/

502500

کد خبر: 760251

وب گردی

وب گردی