محسن هاشمی: یکی از ویژگیهای بارز آیت الله هاشمی عقلانیت و پرهیز از افراط و تفریط بود/فضای مسقف و روباز دانشگاه آزاد اسلامی به 40 میلیون متر مکعب رسیده است

با حضورمهندس  محسن هاشمی رفسنجانی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین،  قدرت‌الله علیخانی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین ، دکتر رضا شعبان‌نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا ، روح اله بابایی صالح نماینده مردم شهرستان های بوئین زهرا و اوج در مجلس شورای اسلامی ، ارسلان قاسمی فرماندار شهرستان بوئین زهرا ، خانواده های معظم شهداء و ایثارگران  ، اساتید و دانشجویان و جمع دیگری از مسئولان ساختمان آموزشی ایت اله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه ازاد اسلامی بوئین زهرا به  بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسکانیوز، در این آئین دکتر رضا شعبان‌نژاد رئیس موفق و تحول آفرین دانشگاه ازاد اسلامی بوئین زهرا ضمن خیر مقدم و با اعلام اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا در حال حاضر جایگاه مناسبی در بین واحد های دانشگاهی پیدا کرده است اظهار کرد : این واحد در سال 1382 فعالیت خود را در شهرستان با حداقل امکانات و فضا شروع کرد و در حال حاضر با طی نمودن مرحله استقرار و تثبیت امروز به عنوان یک واحد پیشرو و موفق مطرح است.

دکتر رضا شعبان نژاد در ادامه با اشاره به موفقیت و رشد بسیار خوب دانشگاه ازاد اسلامی اظهار کرد : موفقیت و رشد و شکوفایی دانشگاه ازاد اسلامی در دوران مدیریت دکتر میرزاده رشد بیشتری پیدا کرده و شاهد موفقیت و تاثیر گذاری بیشتر دانشگاه ازاد اسلامی در پیشرفت های علمی کشور هستیم

وی ادامه داد : در راستای موفقیت های دانشگاه ازاد اسلامی، واحد بوئین زهرا نیز از سال 82 که با همت حاج اقا علیخانی فعالیت خود را آغاز کرد تاکنون موفقیت های بسار خوبی را داشته است.

شعبان نژاد خاطرنشان کرد : مدیریت این دانشگاه در ابتداء فعالیت با هدایت دکتر موسی خانی به صورت مرکز بوده است که با تلاش تمامی مدیران ادوار گذشته این دانشگاه به واحد ارتقاء پیدا کرده و در حال حاضر به عنوان یک واحد فعال ، پویا و در حال توسعه در بین دانشگاهها مطرح است .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا تصریح ساخت : ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا به تاسی از واحد قزوین با مدیریت خوب دکتر موسی خانی سعی کرده ایم زیر ساخت های توسعه را فراهم سازیم .

وی افزود : کسب دانشجو برتر کشوری و قرار گرفتن این دانشجو در بین 11 دانشجویی برتر کشوری و دریافت لوح تقدیر از دست های آیت اله هاشمی در سال گذشته یکی از موفقیت های این واحد بوده است.

این مقام مسئول یاداور شد : یکی دیگر از دانشجویان این واحد جایزه برتر ایثار کشوری را دریافت کرد که این افتخار بسیار بزرگی است.

شعبان نژاد با بیان اینکه این واحد دارای مرکز رشد و هسته های فن آور است بیان ساخت : در حال در این واحد 38 درصد دانشجویان در مقطع ارشد مشغول تحصیل هستند که این مایه افتخار و مباهات است .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا با اشاره به فضای کار و تلاش و همدلی و انسجام بین تمامی کار کنان واحد بوئین زهرا تصریح کرد : دغه دغه معاونین و کار کنان این واحد فراهم سازی بستر های مناسب برای تحصیل دانشجویان است.

وی افزود : تمامی برنامه ها و طرح های توسعه این واحد با کمترین اعتبارات به مرحله اجرا در آمده است که نمونه آن را می توان در احداث مجموعه ورزشی روباز بسیار زیبا و منحصر به فرد با 230 میلیون تومان اعتبار نام برد.

شعبان نژاد با اشاره به استقرار سالن آمفی تئاتر ، فضای اداری ، رفاهی ، اقامتی ، کارگاهی و آموزشی در ساختمان جدید آموزشی گفت : این مجموعه زیبا و مجهز با حداقل قیمت تمام شده و در عرض 2 سال اجراء و به بهره برداری رسیده است

این مقام مسئول یاداور شد : کلیه اساتید واحد عضو هیئت علمی مشغول به تحصیل در دوره دکترا را بورس هستند ضمن اینکه در سال های اخیر وضعیت تمامی کار کنان این واحد از قراردادی به رسمی تغییر پیدا کرد که بنده از همکاری مسئولان محترم سازمان مرکزی و دکتر موسی خانی جهت تبدیل وضعیت همکاران تقدیر و تشکر را دارم.

مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز مسرت از حضور در واحد بوئین زهرا وبا گرامیداشت نام و یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: یکی از ویژگیهای بارز آیت الله هاشمی عقلانیت و پرهیز از افراط و تفریط بود و ایشان در طول زندگی همیشه تلاش داشت در مسیر اعتدال حرکت کنند .

وی ادامه داد: آیت اله هاشمی منش اعتدالی خود را از ابتدا سنین و در دوران تحصیلات حوزوی و مبارزاتی حفظ کرد.

هاشمی بیان کرد : آیت اله هاشمی در طول تمام دوران زندگی خود چند موضوع را به فراموشی نسپرده اند که از جمله آنها قرآن پژوهشی و کار روی قرآن بود ایشان حتی در دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب این موضوع را فراموش نکرد.

وی افزود: یکی از دغدغه های آیت اله هاشمی (ره) موضوع تحقیق و پژوهش بود که نقطه تبلور یافتن این دغدغه در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تجلی پیدا کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ایت اله هاشمی در سال 1346 اولین مرکز اموزش را در جنوب تهران بنام بنیاد فرهنگی رفاه تاسیس کرد که این بنیاد همچنان فعالیت علمی خود را ادامه داده است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد : آیت اله هاشمی با توجه به تجربه بنیاد و با مشارکت و همکاری دوستان و همرزمان خود از جمله مقام معظم رهبری ،دکتر جاسبی و... دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس و راه اندازی کردند.

وی با یادآوری دوراندیشی آیت اله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: ایشان در اوج جنگ تحمیلی در اندیشه توسعه ایران و رفاه مردم بودند که یکی از مصادیق آن را می توان در احداث متروی تهران بازگو کرد

هاشمی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با گذشت 35 سال از تاسیس خود در سراسر ایران به صورت کاملا عدالت محور مشغول به خدمت به آیند سازان این مرز وبوم است .

هاشمی بیان کرد : امروز دانشگاه آزاد اسلامی با یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار دانشجو و بیش از 60 هزار استاد و 40 هزار کارمند دارای یک خانواده نزدیک به 7 میلیون جمعیت است.

وی افزود: اکثر مردم ایران به طور مستقیم و غیر مستقیم با دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط دارند.

این مقام مسئول با اشاره به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم فراهم نمودن رفاه، امنیت و آسایش مردم بیان ساخت : دانشگاه های کشور نقش مهم و راهبردی را برای دست یابی به این هدف بر عهده دارند

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخورداری دانشگاه آزاد اسلامی از 11 میلیون متر مکعب فضای مسقف گفت: البته در حال حاضر فضای مسقف و روباز دانشگاه آزاد اسلامی به 40 میلیون متر مکعب رسیده است و با تکمیل پروژه های نیمه کاره در مجموع سرانه فضای سبز دانشگاه آزاد اسلامی برا ی هر دانشجوبه بیش از 12 متر خواهد رسید.

وی افزود: تمامی این فضاها و زیرساخت با مشارکت مردم و درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی بدون تکیه بر اعتبارات دولتی محقق شده است که این یک نمونه ی بارز اقتصاد مقاومتی است که مدنظر مقام معظم رهبری است

این مقام مسئول تاکید ساخت : نباید روند توسعه و بالندگی دانشگاه ازاد اسلامی دچار خسران و رکود شود و باید همه دست اندرکاران از این درخت پرثمر حمایت و پشتیبانی کنند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری سفر گذشته خود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا گفت: از فاصله ی سفر گذشته تا امروز پروژه های عمرانی این واحد با سرعت بسیار بالاانجام شده است و به نوعی دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا در زمینه اجرای پروژه های عمرانی یک رکورد خوب زده است.

هاشمی یادآور شد: تمامی فعالیت های عمرانی شروع شده دانشگاه آزاد بوئین زهرا به مرحله بهره برداری رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به تحولات و موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا تاکید کرد: این واحد باید به سمت کیفی سازی فعالیت ها حرکت کند.

وی سرانه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا برای هر دانشجو 7متراعلام کرد و گفت : واحد بوئین زهرا این ظرفیت را دارد که سرانه فضای دانشجویان را به 10 متر برساند.

هاشمی خطاب به مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا بیان کرد : مدیریت این واحد اگر هر درخواستی برای توسعه و احداث دارد به سازمان مرکزی ارایه دهد که بررسی لازم برای صدور مجوز انجام شود.

وی افزود: با توجه به همجواری دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا با شهرک های صنعتی بزرگ و مهم کشور می تواند زمینه ارتباط بیشتر واحدهای علمی با مراکز صنعتی را فراهم کند

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری اینکه 35 درصد دانشجویان واحد بوئین زهرا در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند تصریح کرد: اگر ما مباحث شرکت های دانش بنیان و فن آوری را جدی بگیریم و حمایت کنیم می توانیم دانشگاه آزاد اسلامی را بدون تکیه و وابستگی به شهریه دانشجویان مدیریت کنیم .

هاشمی با اشاره به اینکه بخشی از دانشجویان این واحد از استان تهران و البرز و حتی شهر قزوین تشکیل داده اند گفت: این استقبال و حضور نشان دهنده ی کیفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا دارد

وی افزود: بنده از سلام دکتر میرزاده را به مدیربت و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا ابلاغ می کنم و به طور ویژه از دکتر شعبان نژاد و معاونین ایشان که با وحدت و هماهنگی پروژه ها را به انجام رساندند تقدیر می کنم.

کد خبر: 760253

وب گردی

وب گردی