جمالی: مجلس آماده هرگونه تعامل در خصوص بازنگری قانون انتخابات است

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به برگزاری ثبت نام دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و حضور افراد مختلف برای کاندیداتوری و عدم صلاحیت اکثریت این افراد و هزینه هایی که به وارده کشور وارد می کند گفت: قانون انتخابات نیاز به بازنگری جدی دارد و مجلس آماده هرگونه تعامل با شورای نگهبان است.

محمد جواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شاهد آن بودیم که بسیاری از افراد که شرایط اولیه حضور در لیست کاندیداهای ریاست جمهوری را ندارند برای ثبت نام در این فرآیند حاضر شدند گفت: جایگاه ریاست جمهوری در کشور به عنوان فرد اجرایی یک کشور رتبه بسیار بالا و وظیفه ای حساس است و باید شآن این جایگاه در تمامی مقاطع حفظ شود.

وی به برگزاری ثبت نام دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و حضور افراد مختلف برای کاندیداتوری و عدم صلاحیت اکثریت این افراد و هزینه هایی که به وارده کشور وارد می کند اشاره کرد و اظهار داشت: قانون انتخابات نیاز به بازنگری جدی دارد و مجلس آماده هرگونه تعامل با شورای نگهبان است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه در خصوص ورود مجلس به مقوله بازنگری و تصحیح قانون انتخابات افزود: در خصوص این موضوع نمایندگان دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به این امر ورود کرده بودند که در نهایت چون قانون انتخابات یکی از اصول قانون اساسی محسوب می شود شورای محترم نگهبان عنوان دارد که تفسیر قانون اساسی به عهده ماست و ورود مجلس بر همین اساس رد شده است.

وی در ادامه با اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای رفع نقص قانون انتخابات کشور خبر داد و گفت: نمایندگان خانه ملت آمادگی خود را در این موضوع اعلام می دارند چرا که در صورت اصلاح این قانون ،صرفا افرادی که حائز صلاحیت هستند در این قرآیند حاضر خواهند شد ضمن اینکه هزینه های زمانی و مالی به دولت و کشور تحمیل نخواهد شد.

جمالی در پایان با انتقاد ازعملکرد صدا و سیما در خصوص مصاحبه هایی که از داوطلبین ثبت نام دوازدهمین دوره از ریاست جمهوری صورت گرفت گفت: من در این خصوص تذکرقانون اساسی دادم که صدا وسیما کار اشتباهی کرد که میکروفن جلوی هرکسی می گرفت ومی پرسید آیا شما قصد کاندیداتوری در ریاست جهموری را ندارید؟؟ و این موضوع به لحاظ ساختاری که در ابتدا عنوان شد کم اهمیت جلوه دادن جایگاه اجرایی یک کشور است.

وی در پایان تاکید کرد: توقع ما از صدا وسیما چیزدیگریست چرا که با پخش این موضوعات این امر مهم و حساس نهایتابه عنوان یک خوراک تبلیغاتی برای رسانه های بیگانه خواهد بود.

خبرنگار:علی درخشان/تایید کننده:سرلک

کد خبر: 760288

وب گردی

وب گردی