رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همواره مستقل عمل کرده است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس دانشگاه آزاد همواره مستقل عمل کرده و با فعالیتی که این دانشگاه به لحاظ علمی داشته توانسته بار بزرگی را از دوش دولت بردارد.

به گزارش ایسکانیوز، میرحمایت میرزاده اظهار کرد: طی بازدیدهایی که کمیسیون آموزش از دانشگاه آزاد داشته، مسئله نگران‌کننده‌ای به نظر نمی‌رسد که وجود داشته باشد البته این بدان معنی نیست که دستگاه‌ها فارغ از اشکال باشند. هر دستگاهی طبیعتا اشکالاتی دارد که باید در مورد آنها تذکرات لازم داده شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد به لحاظ اینکه یک مرکز علمی هم به شمار می‌رود طبیعی است که از تمام جریانات مختلف در آن حضور داشته و دانشجویان مشغول به تحصیل هستند و در مورد مسائل سیاسی هم قطعا تشکل‌ها در این زمینه امکان ورود دارند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس درباره اینکه دانشگاه آزاد باید فارغ از جریانات سیاسی و به طور مستقل عمل کند، گفت: عملکرد رئیس دانشگاه آزاد اینگونه است که کارهایش مستقل‌تر از این‌هاست و با فعالیت‌هایی که داشته بار بزرگی را از دوش دولت برداشته است.

میرزاده در خصوص موضوعات مربوط به تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد که پیش از این هم مطرح شده بود، گفت: طبیعی است که در هر مقطعی نمایندگان به لحاظ وظایف خود می‌توانند تحقیق و تفحص را مطرح کنند و پس از پیگیری‌های لازم تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود. در مورد دانشگاه آزاد نیز این موضوع مطرح شد و با تبادل نظری که نمایندگان داشتند از دستور کار خارج شد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 760299

وب گردی

وب گردی