رئیس اسبق سیا: روسیه به شدت نگران وقوع جنگ در کره شمالی است

سلاح ها آماده نبرد در کره شمالی می‌شوند و تنش ها میان روسیه و آمریکا رو به افزایش می‌رود. مایکل هیدن، رئیس اسبق سازمان سیا و شورای امنیت ملی آمریکا از نگرانی مسکو برای وقوع جنگ سخن می گوید.

به گزارش ایسکانیوز، مایکل هیدن در گفت و گو با خبرنگار سی ان ان گفت: هیچکس نمی خواهد با روسیه به جنگ با پیونگ یانگ برود. اما مهمتر از آن، روس ها هم نمی خواهند در کنار آمریکا بجنگند. آن ها می دانند که در جنگ با کره شمالی، همراهی ضعیف در کنار واشنگتن خواهند بود و این موضوع در جریان جنگ معلوم خواهد شد.

وقتی دو بمب افکن روسیه در آلاسکا تکه تکه شدند که آن عملیات برای نیروهای ما یک تمرین بود.

هیدن که از منتقدان ترامپ محسوب می شود در ادامه گفت: دو اقدام صحیح ترامپ بمباران سوریه و استفاده از بزرگترین موشک غیراتمی آمریکا در افغانستان بود. او در حال حرکت رو به جلو و انجام کارهای درستی است.

هیدن بیان داشت: البته من یک نگرانی درباره ترامپ دارم و آن محاسبات او و تیمش درباره کره شمالی است. من فکر میکنم که نباید به موضوع کره شمالی احساسی نگاه کرد. ما با لفاظی های ترامپ در حال ایجاد اختلالاتی در شمال شرق آسیا هستیم. زمانی که این لفاظی ها در کنار استقرار ناوهای موشکی ما در آن منطقه قرار می گیرند، مشکلی بوجود می آید.

وی گفت: این لفاظی ها منجر به پیام نامربوطی شده است. پیامی که می گوید مسئله اصلی چین است، نه کره شمالی. در حالی که ما بدون چین نمی توانیم کره شمالی را مهار کنیم. این در شرایطی اتفاق می افتد که پیونگ یانگ در چند سال آینده قادر خواهد بود سیاتل را هدف قرار دهد.

مترجم: مجتبی اسماعیلی/تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 760348

وب گردی

وب گردی